Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKTİSADA GİRİŞ II | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, ekonominin dayandığı temel ilkeleri, bireylerin ve firmaların bu ilkeler ışığında nasıl hareket edip karar verdiklerini açıklamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makro İktisada Giriş,Milli Gelir Hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Para, Tasarruf, Yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,İşgücü piyasası ve işsizlik,Para arzı ve para talebi,Mal ve para piyasalarında toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu,Maliye ve para politikası,Finansal krizler,Uluslararası ticaret,Uluslararası finans,Makro iktisatta alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunabilir. Merkez bankasının kararlarını değerlendirebilir. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirebilir. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirebilir. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikaları hususunda yorum yapabilir. | 1, 12, 18 | A, C |
3. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlayabilir. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışabilir. Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz edebilir. | 1, 10, 15 | C |
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırabilir. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlayabilir. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlayabilir. | 1, 10, 12 | C |
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklayabilir. Finansal piyasaların işleyişini anlatabilir. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirebilir. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklayabilir. | 1, 10, 12 | A, C |
5. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatabilir. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlayabilir. | 1, 10, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Makro İktisada Giriş | |
2 | Milli Gelir Hesaplaması | |
3 | Ekonomik Büyüme | |
4 | Para, Tasarruf, Yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
7 | Para arzı ve para talebi | |
8 | Mal ve para piyasalarında toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu | |
10 | Maliye ve para politikası | |
11 | Finansal krizler | |
12 | Uluslararası ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makro iktisatta alternatif görüşler |
Kaynak |
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010. Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Yayıncılık, Bursa, 2014, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | ||||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |