Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKTİSADA GİRİŞ II2+024
Ders Programı Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, ekonominin dayandığı temel ilkeleri, bireylerin ve firmaların bu ilkeler ışığında nasıl hareket edip karar verdiklerini açıklamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Makro İktisada Giriş,Milli Gelir Hesaplaması,Ekonomik Büyüme,Para, Tasarruf, Yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,İşgücü piyasası ve işsizlik,Para arzı ve para talebi,Mal ve para piyasalarında toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu,Maliye ve para politikası,Finansal krizler,Uluslararası ticaret,Uluslararası finans,Makro iktisatta alternatif görüşler; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. İktisat politikasına dair önerilerde bulunabilir. Merkez bankasının kararlarını değerlendirebilir. Uygulanan para politikasını teorik bağlamda eleştirebilir. Devletin uyguladığı maliye politikasını değerlendirebilir. Ekonomik kalkınma için gerekli uzun dönemli iktisat politikaları hususunda yorum yapabilir.1, 12, 18A, C
3. Güncel ekonomik olayları analiz edebilir. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerde yaşanan değişimleri yorumlayabilir. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal büyüklüklerde yaşanan değişimlerin ekonomi üzerindeki etkisini tartışabilir. Türkiye ekonomisinin genel durumunu yaşanan değişimler ışığında analiz edebilir.1, 10, 15C
4. İktisadi ekolleri çeşitli açılardan karşılaştırabilir. Klasik iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlayabilir. Keynesçi iktisadın ekonomiye dair genel yaklaşımını yorumlayabilir. 1, 10, 12C
1. Ekonominin nasıl işlediğini genel olarak açıklayabilir. Finansal piyasaların işleyişini anlatabilir. Milli gelir ve istihdam düzeyi üzerinden ekonomiyi değerlendirebilir. Finansal piyasalar ve reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklayabilir.1, 10, 12A, C
5. Diğer iktisadi ekollerin iktisat politikası önerilerini genel olarak anlatabilir. İktisadi ekollerin hangi konularda görüş ayrılığı yaşadığını, hangi konularda benzer düşündüğünü yorumlayabilir.1, 10, 2, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Makro İktisada Giriş
2Milli Gelir Hesaplaması
3Ekonomik Büyüme
4Para, Tasarruf, Yatırım ve finansal sistem
5Enflasyon
6İşgücü piyasası ve işsizlik
7Para arzı ve para talebi
8Mal ve para piyasalarında toplam talep
9Toplam arz ve denge fiyat düzeyinin oluşumu
10Maliye ve para politikası
11Finansal krizler
12Uluslararası ticaret
13Uluslararası finans
14Makro iktisatta alternatif görüşler
Kaynak
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010. Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Yayıncılık, Bursa, 2014,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
0
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
0
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
0
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
0
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
0
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
0
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
0
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
0
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
0
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu