Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL MUHASEBE | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Muhasebe ve vergi konusunda hizmet veren, muhasebe veya müşavirlik bürolarının ve ticari firmaların muhasebe ve finans bölümlerinin ihtiyacını karşılayacak, muhasebe alanındaki temel bilgilerin ve belgelerin, muhasebenin fonksiyonlarının ve öneminin değerlendirilebilmesi, meslek ile ilgili mevzuatın takip edilebilmesi, muhasebe kayıtlarını oluşturabilme yeteneğine sahip meslek elemanı olma becerilerinin kazanılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,,Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,,Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.,Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Amortisman hesaplamaları,Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,,Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme,Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,,Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci; | ||
1. Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını yorumlayabilecektir. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
1.1. Genel kabul görmüş muhasebe ilkelerini tanır. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
1.2. Tek düzen hesap planını kullanır. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
1.3. Muhasebenin türlerini anlatır. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
2. İşletmelerin finansal raporlarını ve mali tablolarını oluşturabilecektir. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
2.1. Mali tablo kullanıcılarını açıklar. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
3. Muhasebe belgelerini ve defterlerini kullanabilecektir. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
4. Muhasebe bilgi sistemlerini tanımlayabilecektir. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
5. İşlemlerden mali tabloların hazırlanıp sunulmasına kadar olan muhasebe süreçlerini ve döngülerini gösterebilecektir. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
5.1. Dönem içi ve dönem sonu muhasebe işlemlerini uygular ve yorumlar. | 1, 12, 15, 2, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler, | |
2 | Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar, | |
3 | Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan. | |
4 | Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
5 | Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
6 | Amortisman hesaplamaları | |
7 | Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar, | |
8 | Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme | |
9 | Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
10 | Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
11 | Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
12 | Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi, | |
13 | Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması, | |
14 | Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması. |
Kaynak |
FEYİZ, Mehmet Ali, Genel Muhasebe, Ekin Yayınları, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | ||||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | ||||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |