Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MATEMATİK | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Serkan ETİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Programın bilmesi gereken matematik hesaplamalarını anlatmak ve öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sayılar (tek, çift, ardışık, ondalık, rasyonel),Cebirsel İfadeler 1,Cebirsel İfadeler 2,Kümeler,Üslü ifadeler, Köklü Sayılar ve Mutlak Değer,Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler,Basit denklem kurma, birinci dereceden denklemler ,İkinci Dereceden Denklemler ,Oran orantı problemleri,Problemler 1,Problemler 2,Fonksiyonlar 1 ,Fonksiyonlar 2,Basit yüzde hesaplamaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayılarla ilgili belirli hesaplamaları yapabilecektir. | 1, 15 | A |
2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli ve iki bilinmeyenli denklem çözümlemelerini gerçekleştirebilecektir. | 1, 15 | A |
3. Oran orantı kavramlarını örneklendirebilecek ve hesaplamalarda ters orantı doğru orantı durumlarını yorumlayabilecektir. | 1, 15 | A |
4. Basit yüzde hesaplamalarını yapabilecek ve bir değişkenin ölçüm sonucu aldığı iki farklı değerde meydana gelen yüzde değişimi göstererek sonucu yorumlayabilecektir. | 1, 15 | A |
5. Cebirsel işlemler yapabilecektir. | 1, 15 | A |
6. Fonksiyonları kullanarak gerekli hesaplamaları yapabilecektir. | 1, 15 | A |
7. Matematik problemlerin denklemlerini kurar ve çözer. | 1, 15 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sayılar (tek, çift, ardışık, ondalık, rasyonel) | Okuma |
2 | Cebirsel İfadeler 1 | Okuma |
3 | Cebirsel İfadeler 2 | Okuma |
4 | Kümeler | Okuma |
5 | Üslü ifadeler, Köklü Sayılar ve Mutlak Değer | Okuma |
6 | Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler | Okuma |
7 | Basit denklem kurma, birinci dereceden denklemler | Okuma |
8 | İkinci Dereceden Denklemler | Okuma |
9 | Oran orantı problemleri | Okuma |
10 | Problemler 1 | Okuma |
11 | Problemler 2 | Okuma |
12 | Fonksiyonlar 1 | Okuma |
13 | Fonksiyonlar 2 | Okuma |
14 | Basit yüzde hesaplamaları | Okuma |
Kaynak |
Quick Business Math, Steve Slavin, Matematik Yrd.Doç.Dr. Ali Erdoğan, Nobel Yayıncılık. |
Temel Matematik, Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |