Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ2+024
Ders Programı Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Girişimcilik kavramını, özelliklerini ve girişimcilikte etik konusunu öğrenebilecektir.1A
2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini ve önemini açıklayabilecektir. 1, 10, 2A
3. İş modeli, girişimcilik süreçleri ve iş fikrini analiz edebilecektir.1, 12, 2A
4. Girişimcilik ile tasarım arasında ilişki kurabilecektir.1, 10, 2A
5. Girişimcilik iklimi, kültürü ve bunları etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir.1, 12, 2A
6. Franchising ve işletme satın alma konusunu analiz edebilecektir.1, 12, 2A
7. İşletmelerin yasal kurulma süreçlerini gösterebilecektir.1, 10, 12, 2A
8. İşletme başarısızlıkları, iflas mekanizması, kapanma konularını değerlendirebilecektir.1, 10, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri
2Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar
3Girişimcilerde bulunması gereken özellikler
4Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları
5Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları
6Girişimcilik türleri
7Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri
8Girişimcilik ve yaratıcılık
9Girişimcilik ve yenlilikçilik
10Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri
11Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma
12İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma
13Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik
14Girişimcilikte iş planı süreçleri
Kaynak
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel
Özkara, Belkıs ve Sakallı, Sibel. Girişimcilik: Temel ve Yeni Yaklaşımlar. Nobel / Durak, İbrahim vd. Girişimcilik: Anadolu Kent Girişimciliğinden Örnekler. Ekin / Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
0
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
0
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
0
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
0
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
0
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
0
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
0
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
0
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
0
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu