Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilik kavramını, özelliklerini ve girişimcilikte etik konusunu öğrenebilecektir. | 1 | A |
2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini ve önemini açıklayabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
3. İş modeli, girişimcilik süreçleri ve iş fikrini analiz edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
4. Girişimcilik ile tasarım arasında ilişki kurabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
5. Girişimcilik iklimi, kültürü ve bunları etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
6. Franchising ve işletme satın alma konusunu analiz edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
7. İşletmelerin yasal kurulma süreçlerini gösterebilecektir. | 1, 10, 12, 2 | A |
8. İşletme başarısızlıkları, iflas mekanizması, kapanma konularını değerlendirebilecektir. | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel |
Özkara, Belkıs ve Sakallı, Sibel. Girişimcilik: Temel ve Yeni Yaklaşımlar. Nobel / Durak, İbrahim vd. Girişimcilik: Anadolu Kent Girişimciliğinden Örnekler. Ekin / Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |