Bu ders; Oryantasyon,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir.
1.1. Eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür.
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar.
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar.
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir.
3.1. Ekip olarak çalışır.
3.2. Bireysel çalışır.
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler.
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler.
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir.
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır.
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon
2
Staj
3
Staj
4
Staj
5
Staj
6
Staj
7
Staj
8
Staj
9
Staj
10
Staj
11
Staj
12
Staj
13
Staj
14
Değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
X
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
STAJ II
-
Bahar Dönemi
0+0
-
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Oryantasyon,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Staj,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir.
1.1. Eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür.
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar.
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar.
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir.
3.1. Ekip olarak çalışır.
3.2. Bireysel çalışır.
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler.
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler.
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir.
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır.
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon
2
Staj
3
Staj
4
Staj
5
Staj
6
Staj
7
Staj
8
Staj
9
Staj
10
Staj
11
Staj
12
Staj
13
Staj
14
Değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
X
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.