Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU MALİYESİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDevletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Maliye ve Kamu Maliyesi,Mali olayların tarihi gelişimi,Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler,Kamu Maliyesi yaklaşımları,Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı,Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri,Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları,Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler,Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık,Kamu harcamalarının tanımı,Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı,Verginin tanımı,Vergileme süreci; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Finans kavramını betimler.
1.2.Finans kavramını yorumlar.
2.1.Kamu maliyesinin gelişimini açıklar.
2.2.Mali olayları yorumlar.
3.1.Kamu hizmetini betimler.
3.2.Kamu hizmetini yorumlar.
4.1.Kamu harcamalarını betimler.
4.2.Kamu harcamalarını yorumlar.
5.1.Kamu gelirlerinin yansımasını betimler.
5.2.Kamu gelirlerinin yansımasını yorumlar.
1. Maliye bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir.10, 12, 19, 20, 9A, G, H
2. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenir, mali olayları açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 19, 20, 9A, G, H
3. Kamu ekonomik faaliyetlerini öğrenir, devletin halka hangi hizmeti ne amaçla sunduğunu yorumlar10, 12, 13, 16, 19, 20, 9A, H
4. Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar10, 13, 14, 16, 19, 20, 9A, G, H
5. Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar10, 12, 13, 14, 16, 19, 6, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Maliye ve Kamu Maliyesi
2Mali olayların tarihi gelişimi
3Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler
4Kamu Maliyesi yaklaşımları
5Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı
6Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri
7Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları
8Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler
9Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık
10Kamu harcamalarının tanımı
11Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı
12Verginin tanımı
14Vergileme süreci
Kaynak
Kamu Maliyesi, Prof. Dr. Osman Pehlivan, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU MALİYESİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDevletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Maliye ve Kamu Maliyesi,Mali olayların tarihi gelişimi,Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler,Kamu Maliyesi yaklaşımları,Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı,Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri,Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları,Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler,Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık,Kamu harcamalarının tanımı,Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı,Verginin tanımı,Vergileme süreci; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Finans kavramını betimler.
1.2.Finans kavramını yorumlar.
2.1.Kamu maliyesinin gelişimini açıklar.
2.2.Mali olayları yorumlar.
3.1.Kamu hizmetini betimler.
3.2.Kamu hizmetini yorumlar.
4.1.Kamu harcamalarını betimler.
4.2.Kamu harcamalarını yorumlar.
5.1.Kamu gelirlerinin yansımasını betimler.
5.2.Kamu gelirlerinin yansımasını yorumlar.
1. Maliye bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir.10, 12, 19, 20, 9A, G, H
2. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenir, mali olayları açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 19, 20, 9A, G, H
3. Kamu ekonomik faaliyetlerini öğrenir, devletin halka hangi hizmeti ne amaçla sunduğunu yorumlar10, 12, 13, 16, 19, 20, 9A, H
4. Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar10, 13, 14, 16, 19, 20, 9A, G, H
5. Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar10, 12, 13, 14, 16, 19, 6, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Maliye ve Kamu Maliyesi
2Mali olayların tarihi gelişimi
3Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler
4Kamu Maliyesi yaklaşımları
5Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı
6Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri
7Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları
8Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler
9Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık
10Kamu harcamalarının tanımı
11Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı
12Verginin tanımı
14Vergileme süreci
Kaynak
Kamu Maliyesi, Prof. Dr. Osman Pehlivan, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35