Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HUKUKA GİRİŞ -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHukukun temel kavramlarını ve kaynaklarını tanımak ve yorumlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal Düzen Kuralları,Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı,Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri,Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler,Kişilik ve Hak Kavramları,Kamu Hukukuna Giriş,Kamu Hukukunun Dalları,Kamu Hukukunun Dalları,Özel Hukuka Giriş,Özel Hukukun Dalları,Özel Hukukun Dalları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini saptayabilecektir. 13, 19, 9A
1.1.Toplumsal düzen kavramını açıklar.
1.2.Toplumsal düzen ve hukuk kuralları ilişkisini açıklar.
2.Pozitif hukukun kaynaklarını açıklayabilecektir. 13, 19, 9A
2.1.Pozitif hukuk ve doğal hukuk farkını açıklar.
2.2.Pozitif hukukun oluşumunu açıklar.
3.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini ve işlevini sorgulayabilecektir. 13, 19, 9A
3.1.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini açıklar.
3.2.Hukuk kurallarının işlevini açıklar.
4.Günlük yaşamında karşılaştığı hukuksal sorunlarda teorik hukuk öğretilerini test edebilecektir.13, 19, 9A
4.1.Gündelik hukuki meseleleri açıklar.
4.2.Teorik hukuku örnek olaylarla ilişkilendirir.
5.Hukuk teorisini açıklayabilecektir. 13, 19, 9A
5.1.Hak kavramı ile hukuk kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.
5.2.Adalet kavramını açıklayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal Düzen Kuralları
2Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri
3Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları
4Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları
5Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı
6Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri
7Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler
8Kişilik ve Hak Kavramları
9Kamu Hukukuna Giriş
10Kamu Hukukunun Dalları
11Kamu Hukukunun Dalları
12Özel Hukuka Giriş
13Özel Hukukun Dalları
14Özel Hukukun Dalları
Kaynak
Gözler, Kemal, (2023), Hukukun Temel Kavramları, Ekin Yayınevi.
www.mevzuat.gov.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
X
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HUKUKA GİRİŞ -Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHukukun temel kavramlarını ve kaynaklarını tanımak ve yorumlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal Düzen Kuralları,Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı,Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri,Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler,Kişilik ve Hak Kavramları,Kamu Hukukuna Giriş,Kamu Hukukunun Dalları,Kamu Hukukunun Dalları,Özel Hukuka Giriş,Özel Hukukun Dalları,Özel Hukukun Dalları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini saptayabilecektir. 13, 19, 9A
1.1.Toplumsal düzen kavramını açıklar.
1.2.Toplumsal düzen ve hukuk kuralları ilişkisini açıklar.
2.Pozitif hukukun kaynaklarını açıklayabilecektir. 13, 19, 9A
2.1.Pozitif hukuk ve doğal hukuk farkını açıklar.
2.2.Pozitif hukukun oluşumunu açıklar.
3.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini ve işlevini sorgulayabilecektir. 13, 19, 9A
3.1.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini açıklar.
3.2.Hukuk kurallarının işlevini açıklar.
4.Günlük yaşamında karşılaştığı hukuksal sorunlarda teorik hukuk öğretilerini test edebilecektir.13, 19, 9A
4.1.Gündelik hukuki meseleleri açıklar.
4.2.Teorik hukuku örnek olaylarla ilişkilendirir.
5.Hukuk teorisini açıklayabilecektir. 13, 19, 9A
5.1.Hak kavramı ile hukuk kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir.
5.2.Adalet kavramını açıklayabilecektir.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal Düzen Kuralları
2Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri
3Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları
4Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları
5Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı
6Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri
7Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler
8Kişilik ve Hak Kavramları
9Kamu Hukukuna Giriş
10Kamu Hukukunun Dalları
11Kamu Hukukunun Dalları
12Özel Hukuka Giriş
13Özel Hukukun Dalları
14Özel Hukukun Dalları
Kaynak
Gözler, Kemal, (2023), Hukukun Temel Kavramları, Ekin Yayınevi.
www.mevzuat.gov.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
X
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35