Öğrencilere Pilates matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmak ve pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pilates tarihi,Pilates temel prensipleri,Nefes egzersizleri,Doğru postür ve hizalanmalar,Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu,Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes,Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları,Level- I mat egzersizleri,Level-I mat egzersizleri,Egzersiz bandı çalışmaları,Pilates topu egzersizleri,Çember egzersizleri,Matwork seri çalışması,Matwork seri çalışması (bant, top,çember) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
16, 5, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pilates tarihi
2
Pilates temel prensipleri
3
Nefes egzersizleri
4
Doğru postür ve hizalanmalar
5
Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu
6
Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes
7
Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları
8
Level- I mat egzersizleri
9
Level-I mat egzersizleri
10
Egzersiz bandı çalışmaları
11
Pilates topu egzersizleri
12
Çember egzersizleri
13
Matwork seri çalışması
14
Matwork seri çalışması (bant, top,çember)
Kaynak
Erpulat T, Pilates Eğitim Kitapçığı- I.Kademe, Türkiye Cimnastik Federasyonu, Merdiven Reklam Tanıtım
Lamond P, Pilates- Uyumlu Beden Kontrolü, 1. Basım: Mart 2008, Alfa Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİREYSEL SPORLAR-PİLATES
-
Bahar Dönemi
0+3
1,5
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere Pilates matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmak ve pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pilates tarihi,Pilates temel prensipleri,Nefes egzersizleri,Doğru postür ve hizalanmalar,Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu,Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes,Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları,Level- I mat egzersizleri,Level-I mat egzersizleri,Egzersiz bandı çalışmaları,Pilates topu egzersizleri,Çember egzersizleri,Matwork seri çalışması,Matwork seri çalışması (bant, top,çember) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
16, 5, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pilates tarihi
2
Pilates temel prensipleri
3
Nefes egzersizleri
4
Doğru postür ve hizalanmalar
5
Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu
6
Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes
7
Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları
8
Level- I mat egzersizleri
9
Level-I mat egzersizleri
10
Egzersiz bandı çalışmaları
11
Pilates topu egzersizleri
12
Çember egzersizleri
13
Matwork seri çalışması
14
Matwork seri çalışması (bant, top,çember)
Kaynak
Erpulat T, Pilates Eğitim Kitapçığı- I.Kademe, Türkiye Cimnastik Federasyonu, Merdiven Reklam Tanıtım
Lamond P, Pilates- Uyumlu Beden Kontrolü, 1. Basım: Mart 2008, Alfa Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.