Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar.
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar.
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir.
10, 14, 16, 19, 9
A, E
2.1. Etik teorilerini açıklar.
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır.
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
3.1. Ahlak felsefesini anlar.
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar.
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
4.1. Mesleki etik normlarını anlar.
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar.
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar.
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması
2
Etik ve ahlak kavramları
3
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler
4
Etik düzeyleri
5
Etik kuralları
6
Etik sistemleri
7
Etik Davranış
8
Meslek etiği
9
Meslek etiği
10
İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar
11
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
12
İşletme etiği
13
Sosyal sorumluluk kavramı
14
Etik Liderlik
Kaynak
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
4
16
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
2
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞ VE MESLEK ETİĞİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar.
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar.
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir.
10, 14, 16, 19, 9
A, E
2.1. Etik teorilerini açıklar.
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır.
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
3.1. Ahlak felsefesini anlar.
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar.
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
4.1. Mesleki etik normlarını anlar.
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar.
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar.
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması
2
Etik ve ahlak kavramları
3
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler
4
Etik düzeyleri
5
Etik kuralları
6
Etik sistemleri
7
Etik Davranış
8
Meslek etiği
9
Meslek etiği
10
İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar
11
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
12
İşletme etiği
13
Sosyal sorumluluk kavramı
14
Etik Liderlik
Kaynak
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.