Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | LJK2132630 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9 | A, E |
1.1. Pazarlamanın ve ilgili konseptlerin özellikleri ile ilgili örnekler verir. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
1.2. Üretim, ürün, satış ve pazarlama yaklaşımlarını kavrar. | 13, 16, 6, 9 | |
2. Pazar çevresi kavramı çerçevesinde pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edecektir. | 13, 9 | A, D, E, F |
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır. | 13, 4, 9 | |
2.2. Pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirleyerek analiz edebilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | |
2.3. Pazarlama yönetimi açısından pazar çevresinin çıkarımlarını belirler. | 10, 16, 9 | |
3. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramını ve stratejilerini öğrenebilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
3.1. Pazar bölümleme sürecini ve kriterlerini öğrenerek, hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilir. | 10, 13, 16, 9 | |
3.2. Hedef pazar seçim stratejilerinin farklı şirketlerde uygulanma biçimlerini öğrenir. | 13, 16, 4, 9 | |
4. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlayarak yorumlar. | 4, 9 | A, E, F |
4.1. Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
4.2. Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve durumsal faktörleri kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
5. Temel pazarlama bileşenlerini pazarlama süreci içindeki yerlerini anlayabilecektir. | 4, 9 | A, E, F |
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
5.2. Pazarlama karması elemanlarından ürün bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.3. Pazarlama karması elemanlarından fiyat bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.4. Pazarlama karması elemanlarından dağıtım bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.5. Pazarlama karması elemanlarından tutundurma bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
6. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz ederek pazarlama programlarını oluşturabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip ederek yeni stratejilerin oluşturulmasında kullanır. | 10, 16, 9 | |
6.2. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirerek rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirebilecektir. | 10, 13, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim | |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi | |
3 | Tüketici Davranışları | |
4 | Pazarlama Yönetimi | |
5 | Stratejik Pazarlama Planlaması | |
6 | Rekabet ve Büyüme Stratejileri | |
7 | Konumlandırma | |
8 | Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi | |
9 | Fiyat Kararları | |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
11 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
12 | Tutundurma Stratejileri | |
13 | Güncel Pazarlama Kavramları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Derste verilen sunumlar |
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | ||||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | ||||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | ||||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | ||||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 18 | 18 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | LJK2132630 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9 | A, E |
1.1. Pazarlamanın ve ilgili konseptlerin özellikleri ile ilgili örnekler verir. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
1.2. Üretim, ürün, satış ve pazarlama yaklaşımlarını kavrar. | 13, 16, 6, 9 | |
2. Pazar çevresi kavramı çerçevesinde pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edecektir. | 13, 9 | A, D, E, F |
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır. | 13, 4, 9 | |
2.2. Pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirleyerek analiz edebilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | |
2.3. Pazarlama yönetimi açısından pazar çevresinin çıkarımlarını belirler. | 10, 16, 9 | |
3. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramını ve stratejilerini öğrenebilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
3.1. Pazar bölümleme sürecini ve kriterlerini öğrenerek, hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilir. | 10, 13, 16, 9 | |
3.2. Hedef pazar seçim stratejilerinin farklı şirketlerde uygulanma biçimlerini öğrenir. | 13, 16, 4, 9 | |
4. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlayarak yorumlar. | 4, 9 | A, E, F |
4.1. Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
4.2. Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve durumsal faktörleri kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
5. Temel pazarlama bileşenlerini pazarlama süreci içindeki yerlerini anlayabilecektir. | 4, 9 | A, E, F |
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
5.2. Pazarlama karması elemanlarından ürün bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.3. Pazarlama karması elemanlarından fiyat bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.4. Pazarlama karması elemanlarından dağıtım bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.5. Pazarlama karması elemanlarından tutundurma bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
6. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz ederek pazarlama programlarını oluşturabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip ederek yeni stratejilerin oluşturulmasında kullanır. | 10, 16, 9 | |
6.2. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirerek rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirebilecektir. | 10, 13, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim | |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi | |
3 | Tüketici Davranışları | |
4 | Pazarlama Yönetimi | |
5 | Stratejik Pazarlama Planlaması | |
6 | Rekabet ve Büyüme Stratejileri | |
7 | Konumlandırma | |
8 | Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi | |
9 | Fiyat Kararları | |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
11 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
12 | Tutundurma Stratejileri | |
13 | Güncel Pazarlama Kavramları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Derste verilen sunumlar |
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | ||||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | ||||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | ||||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | ||||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |