Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Rengin ALPDOĞAN, Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Mehmet Polat Tacar
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Gelecek Zaman ve Will kullanımı,Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı,Geçmiş Zaman,Geçmiş Zamanda Soru Sorma,Kipler; "Can" ve kullanımı,Kipler; "Must" ve kullanımı,Kipler; "Should" ve kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 8, 9A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder10, 16, 6, 9A
1.2 Basit diyaloglar kurar.10, 11, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.10, 16, 6, 9A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.10, 16, 6, 9A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 8A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.10, 11, 16, 6, 9A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılmasıİlgili Sayfaların çalışılması
2Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılmasıİlgili Sayfaların çalışılması
3Gelecek Zaman ve Will kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
4Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
5Geçmiş Zamanİlgili Sayfaların çalışılması
6Geçmiş Zamanda Soru Sormaİlgili Sayfaların çalışılması
7Kipler; "Can" ve kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
8Kipler; "Must" ve kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
9Kipler; "Should" ve kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
10Zaman Bağlaçları Ve Kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
11Zaman Bağlaçları Ve Kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
12Şartlı Cümlecikler İlgili Sayfaların çalışılması
13Şartlı Cümlecikler İlgili Sayfaların çalışılması
14Şartlı Cümlecikler İlgili Sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
2
Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3
Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
4
Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir.
5
Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir.
6
Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir.
7
Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir.
8
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar.
9
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır.
10
Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
11
Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
12
Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir.
13
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
14
Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
X
15
İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder.
16
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Rengin ALPDOĞAN, Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Mehmet Polat Tacar
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılması,Gelecek Zaman ve Will kullanımı,Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımı,Geçmiş Zaman,Geçmiş Zamanda Soru Sorma,Kipler; "Can" ve kullanımı,Kipler; "Must" ve kullanımı,Kipler; "Should" ve kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Zaman Bağlaçları Ve Kullanımı,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ,Şartlı Cümlecikler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 8, 9A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder10, 16, 6, 9A
1.2 Basit diyaloglar kurar.10, 11, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır.10, 16, 6, 9A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar.10, 16, 6, 9A
4. Basit çevirileri yapabilecektir.10, 11, 16, 6, 8A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır.10, 11, 16, 6, 9A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir10, 16, 6, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılmasıİlgili Sayfaların çalışılması
2Şimdiki Zaman ve Geniş Zamanın Karşılaştırılmasıİlgili Sayfaların çalışılması
3Gelecek Zaman ve Will kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
4Gelecek Zaman ve Be going to Kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
5Geçmiş Zamanİlgili Sayfaların çalışılması
6Geçmiş Zamanda Soru Sormaİlgili Sayfaların çalışılması
7Kipler; "Can" ve kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
8Kipler; "Must" ve kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
9Kipler; "Should" ve kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
10Zaman Bağlaçları Ve Kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
11Zaman Bağlaçları Ve Kullanımıİlgili Sayfaların çalışılması
12Şartlı Cümlecikler İlgili Sayfaların çalışılması
13Şartlı Cümlecikler İlgili Sayfaların çalışılması
14Şartlı Cümlecikler İlgili Sayfaların çalışılması
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
2
Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3
Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
4
Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir.
5
Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir.
6
Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir.
7
Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir.
8
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar.
9
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır.
10
Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
11
Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
12
Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir.
13
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
14
Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
X
15
İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder.
16
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:41Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:51