Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | İŞY1228010 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapmak.Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’nin İktisat Tarihi,Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar,Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler,Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı,Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları,Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları,Türkiye’de Finans Piyasaları,Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri,Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu,Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı,Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları,Ekonomik Krizler ve Türkiye,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını tanıyabilecektir. | 10, 19, 9 | A, E |
1.1. Türk ekonomisinin yapısı hakkında yorum yapar. | ||
1.2. Türk ekonomisinin tarihsel sürecini bilir. | ||
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının analizini yapabilecektir. | 10, 19, 9 | A |
2.1. Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarının dönemsel analizini yapar. | ||
2.2. Türkiye ekonomisinin sektörel yapı ve gelişimini araştırır. | ||
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerin ve sorunların incelemesini yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Türkiye'de iktisadi verilerin değerlendirmesini yapar. | ||
3.2. Türkiye'de iktisadi sorunların çözümü hakkında bilgi edinir. | ||
4. Uluslararası ekonomi kıyaslama yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1. Amerika, Asya ve Avrupa Ekonomileri hakkında bilgi edinir. | ||
4.2. Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik veriler üzerinden karşılaştırma ve değerlendirme yapar. | ||
5. Uygulanan iktisat politikaları ile ilgili analiz ve yorumlama yetisi kazanabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Merkez Bankası ve para politikası değerlendirmesi yapar. | ||
5.2. Maliye politikalarını değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’nin İktisat Tarihi | |
2 | Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar | |
3 | Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler | |
4 | Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı | |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları | |
6 | Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları | |
7 | Türkiye’de Finans Piyasaları | |
8 | Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri | |
9 | Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu | |
10 | Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı | |
11 | Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları | |
12 | Ekonomik Krizler ve Türkiye | |
13 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk |
Kaynak |
Ersin, İ. (2018). Temel Kavram ve Analizlerle Türkiye Ekononmisi. Ekin Yayınevi,1. Basım, Bursa |
Eğilmez, M. (2020). Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi.1. Basım, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | ||||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | ||||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | ||||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | ||||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | İŞY1228010 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapmak.Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’nin İktisat Tarihi,Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar,Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler,Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı,Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları,Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları,Türkiye’de Finans Piyasaları,Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri,Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu,Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı,Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları,Ekonomik Krizler ve Türkiye,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını tanıyabilecektir. | 10, 19, 9 | A, E |
1.1. Türk ekonomisinin yapısı hakkında yorum yapar. | ||
1.2. Türk ekonomisinin tarihsel sürecini bilir. | ||
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının analizini yapabilecektir. | 10, 19, 9 | A |
2.1. Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarının dönemsel analizini yapar. | ||
2.2. Türkiye ekonomisinin sektörel yapı ve gelişimini araştırır. | ||
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerin ve sorunların incelemesini yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Türkiye'de iktisadi verilerin değerlendirmesini yapar. | ||
3.2. Türkiye'de iktisadi sorunların çözümü hakkında bilgi edinir. | ||
4. Uluslararası ekonomi kıyaslama yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1. Amerika, Asya ve Avrupa Ekonomileri hakkında bilgi edinir. | ||
4.2. Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik veriler üzerinden karşılaştırma ve değerlendirme yapar. | ||
5. Uygulanan iktisat politikaları ile ilgili analiz ve yorumlama yetisi kazanabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Merkez Bankası ve para politikası değerlendirmesi yapar. | ||
5.2. Maliye politikalarını değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’nin İktisat Tarihi | |
2 | Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar | |
3 | Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler | |
4 | Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı | |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları | |
6 | Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları | |
7 | Türkiye’de Finans Piyasaları | |
8 | Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri | |
9 | Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu | |
10 | Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı | |
11 | Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları | |
12 | Ekonomik Krizler ve Türkiye | |
13 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk |
Kaynak |
Ersin, İ. (2018). Temel Kavram ve Analizlerle Türkiye Ekononmisi. Ekin Yayınevi,1. Basım, Bursa |
Eğilmez, M. (2020). Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi.1. Basım, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | ||||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | ||||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | ||||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | ||||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |