Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. M. Selami AKIN
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Motivasyon ve Global değerler,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Sosyal Sınıflar,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Tüketim Kültürü ve Postmodernizm,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır.13, 16, 9A
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir.13, 16, 9A
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir.13, 16, 9A
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar.13, 16, 9A
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir.13, 16, 9A
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir.13, 16, 9A
2.1 Psikolojik unsurları kavrar.13, 16, 9A
2.2 Bireysel unsurları kavrar.13, 16, 9A
2.3 Kültürel unsurları kavrar.13, 16, 9A
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar.13, 16, 9A
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır.13, 16, 9A
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar.13, 16, 9A
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir.13, 16, 9A
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir.13, 16, 9A
5. Tüketici davranışlarında yeni trendleri tanıyabilecektir. 16, 9A
5.1. Sürdürülebilir tüketim tanımlanır.
5.2. Tüketici istismarını engellemek açıklanır.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici Davranışına Giriş
2Tüketici Davranışı Teorileri
3Algı
4Öğrenme ve Hafıza
5Motivasyon ve Global değerler
6Kişilik ve Psikografik Etmenler
7Tutum ve İkna
8Referans Gruplar ve Aile etkisi
9Kültür ve Altkültür
10Sosyal Sınıflar
11Tüketici Davranışı Araştırmaları
12Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler
13Tüketim Kültürü ve Postmodernizm
14Örnek Olay İncelemeleri
Kaynak
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
X
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12525
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. M. Selami AKIN
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Motivasyon ve Global değerler,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Sosyal Sınıflar,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Tüketim Kültürü ve Postmodernizm,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır.13, 16, 9A
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir.13, 16, 9A
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir.13, 16, 9A
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar.13, 16, 9A
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir.13, 16, 9A
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir.13, 16, 9A
2.1 Psikolojik unsurları kavrar.13, 16, 9A
2.2 Bireysel unsurları kavrar.13, 16, 9A
2.3 Kültürel unsurları kavrar.13, 16, 9A
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar.13, 16, 9A
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır.13, 16, 9A
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar.13, 16, 9A
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir.13, 16, 9A
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir.13, 16, 9A
5. Tüketici davranışlarında yeni trendleri tanıyabilecektir. 16, 9A
5.1. Sürdürülebilir tüketim tanımlanır.
5.2. Tüketici istismarını engellemek açıklanır.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici Davranışına Giriş
2Tüketici Davranışı Teorileri
3Algı
4Öğrenme ve Hafıza
5Motivasyon ve Global değerler
6Kişilik ve Psikografik Etmenler
7Tutum ve İkna
8Referans Gruplar ve Aile etkisi
9Kültür ve Altkültür
10Sosyal Sınıflar
11Tüketici Davranışı Araştırmaları
12Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler
13Tüketim Kültürü ve Postmodernizm
14Örnek Olay İncelemeleri
Kaynak
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
X
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:29Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:44