Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ | İK2115652 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sosyal sorumluluk alanında; Sosyal sorumluluk, etik ve ahlak ile ilgili temel kavramları, Proje ve proje yönetimi süreçlerini, Proje döngüsü yönetimi modellerini, Sosyal sorumluluk projeleri için fikir geliştirme ve proje önerisi hazırlama süreçlerini, Bir sosyal sorumluluk projesinin nasıl yürütüleceğini, izleneceğini ve değerlendirileceğini, Projenin sonuçlarını ve önerilerini nasıl raporlaştıracaklarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etik ve Ahlak ,Sorumluluk, Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk ,Uluslararası Sosyal Sorumluluk,Gönüllülük,Proje Yönetiminin Süreçleri ve İşlevleri,Proje Yönetim Metodolojisi,Sosyal Sorumluluk Proje Fikri Geliştirme ve İhtiyaç Analizi ,Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yönetiminde Kapsam ve İhtiyaç Belirleme,Sosyal Sorumluluk Projelerini Mantıksal Çerçeve Kapsamında Planlanma,Sosyal Sorumluluk Projelerinde Zaman Planlaması ve İş Kırılımı Etkili Ekip Oluşturma ,Sosyal Sorumluluk Projelerinde Maliyet Planlama ve Bütçe Yönetimi ,Sosyal Sorumluluk Projelerinde İş Paketleri Oluşturma ve Risk Yönetimi ,Sosyal Sorumluluk Projelerinde İletişim Planlaması ve Yönetimi ,Paydaş Yönetimi: Tanımlama, Önceliklendirme, Stratejileri Geliştirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk ve etik kavramlarını açıklayabilir. | ||
1.1. Etik ve ahlak kavramlarını ayırt edebilir. | ||
1.2. Sorumluluk, sosyal sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlar. | ||
1.3. Uluslararası sosyal sorumluluk yaklaşımlarını analiz eder. | ||
1.4. Gönüllülük kavramının sosyal sorumluluk projelerindeki rolünü kavrar. | ||
2. Sosyal sorumluluk projelerinin yönetim süreçlerini ve işlevlerini anlayabilir. | ||
2.1. Proje yönetim süreçlerini tanımlar. | ||
2.2. Proje yönetim metodolojisini kavrar. | ||
2.3. Proje planlama, zaman yönetimi, bütçe yönetimi ve risk yönetimi kavramlarını anlar. | ||
2.4. Sosyal sorumluluk projelerinde iletişim planlamasını ve paydaş yönetimini kavrar. | ||
3. Sosyal sorumluluk projeleri için fikir geliştirebilir ve proje planlaması yapabilir. | ||
3.1. Bir sosyal sorumluluk projesi için kapsam belirleme ve ihtiyaç analizi yapar. | ||
3.2. Mantıksal çerçeve yaklaşımıyla proje planlamasını oluşturabilir. | ||
3.3. Zaman yönetimi ve iş kırılımı yaparak etkili ekip oluşturabilir. | ||
3.4. Proje için maliyet planlaması ve bütçe yönetimi yapar. | ||
4. Sosyal sorumluluk projelerinin yönetiminde temel teknikleri ve süreçleri değerlendirebilir. | ||
4.1. İş paketleri oluşturma ve risk yönetimi süreçlerini analiz eder. | ||
4.2. Proje yönetimi süreçlerindeki zayıf ve güçlü yönleri değerlendirir. | ||
4.3. Paydaşları tanımlar, önceliklendirir ve stratejik yönetim yaklaşımlarını uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik ve Ahlak | |
2 | Sorumluluk, Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
3 | Uluslararası Sosyal Sorumluluk | |
4 | Gönüllülük | |
5 | Proje Yönetiminin Süreçleri ve İşlevleri | |
6 | Proje Yönetim Metodolojisi | |
7 | Sosyal Sorumluluk Proje Fikri Geliştirme ve İhtiyaç Analizi | |
8 | Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yönetiminde Kapsam ve İhtiyaç Belirleme | |
9 | Sosyal Sorumluluk Projelerini Mantıksal Çerçeve Kapsamında Planlanma | |
10 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde Zaman Planlaması ve İş Kırılımı Etkili Ekip Oluşturma | |
11 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde Maliyet Planlama ve Bütçe Yönetimi | |
12 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde İş Paketleri Oluşturma ve Risk Yönetimi | |
13 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde İletişim Planlaması ve Yönetimi | |
14 | Paydaş Yönetimi: Tanımlama, Önceliklendirme, Stratejileri Geliştirme |
Kaynak |
- Özgen, E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap Yayınları, İstanbul - Günel Özata, E. (2022). Sürdürülebilir Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Sürat Yayınları, İstanbul. - Kotler, P. & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, Wiley, New Jersey. - Stangis, D. & Valvoda Smith, K. (2017). The Executive’s Guide to 21st Century Corporate Citizenship: How Your Company Can Win the Battle for Reputation and Impact, Emerald Publishing, London. - Haski-Leventhal, D. (2021). Strategic Corporate Social Responsibility: A Holistic Approach to Responsible and Sustainable Business, SAGE Publications, London. - Dolan, C. & Rajak, D. (Eds.) (2016). The Anthropology of Corporate Social Responsibility, Berghahn Books, New York. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ | İK2115652 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sosyal sorumluluk alanında; Sosyal sorumluluk, etik ve ahlak ile ilgili temel kavramları, Proje ve proje yönetimi süreçlerini, Proje döngüsü yönetimi modellerini, Sosyal sorumluluk projeleri için fikir geliştirme ve proje önerisi hazırlama süreçlerini, Bir sosyal sorumluluk projesinin nasıl yürütüleceğini, izleneceğini ve değerlendirileceğini, Projenin sonuçlarını ve önerilerini nasıl raporlaştıracaklarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etik ve Ahlak ,Sorumluluk, Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk ,Uluslararası Sosyal Sorumluluk,Gönüllülük,Proje Yönetiminin Süreçleri ve İşlevleri,Proje Yönetim Metodolojisi,Sosyal Sorumluluk Proje Fikri Geliştirme ve İhtiyaç Analizi ,Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yönetiminde Kapsam ve İhtiyaç Belirleme,Sosyal Sorumluluk Projelerini Mantıksal Çerçeve Kapsamında Planlanma,Sosyal Sorumluluk Projelerinde Zaman Planlaması ve İş Kırılımı Etkili Ekip Oluşturma ,Sosyal Sorumluluk Projelerinde Maliyet Planlama ve Bütçe Yönetimi ,Sosyal Sorumluluk Projelerinde İş Paketleri Oluşturma ve Risk Yönetimi ,Sosyal Sorumluluk Projelerinde İletişim Planlaması ve Yönetimi ,Paydaş Yönetimi: Tanımlama, Önceliklendirme, Stratejileri Geliştirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk ve etik kavramlarını açıklayabilir. | ||
1.1. Etik ve ahlak kavramlarını ayırt edebilir. | ||
1.2. Sorumluluk, sosyal sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlar. | ||
1.3. Uluslararası sosyal sorumluluk yaklaşımlarını analiz eder. | ||
1.4. Gönüllülük kavramının sosyal sorumluluk projelerindeki rolünü kavrar. | ||
2. Sosyal sorumluluk projelerinin yönetim süreçlerini ve işlevlerini anlayabilir. | ||
2.1. Proje yönetim süreçlerini tanımlar. | ||
2.2. Proje yönetim metodolojisini kavrar. | ||
2.3. Proje planlama, zaman yönetimi, bütçe yönetimi ve risk yönetimi kavramlarını anlar. | ||
2.4. Sosyal sorumluluk projelerinde iletişim planlamasını ve paydaş yönetimini kavrar. | ||
3. Sosyal sorumluluk projeleri için fikir geliştirebilir ve proje planlaması yapabilir. | ||
3.1. Bir sosyal sorumluluk projesi için kapsam belirleme ve ihtiyaç analizi yapar. | ||
3.2. Mantıksal çerçeve yaklaşımıyla proje planlamasını oluşturabilir. | ||
3.3. Zaman yönetimi ve iş kırılımı yaparak etkili ekip oluşturabilir. | ||
3.4. Proje için maliyet planlaması ve bütçe yönetimi yapar. | ||
4. Sosyal sorumluluk projelerinin yönetiminde temel teknikleri ve süreçleri değerlendirebilir. | ||
4.1. İş paketleri oluşturma ve risk yönetimi süreçlerini analiz eder. | ||
4.2. Proje yönetimi süreçlerindeki zayıf ve güçlü yönleri değerlendirir. | ||
4.3. Paydaşları tanımlar, önceliklendirir ve stratejik yönetim yaklaşımlarını uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik ve Ahlak | |
2 | Sorumluluk, Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
3 | Uluslararası Sosyal Sorumluluk | |
4 | Gönüllülük | |
5 | Proje Yönetiminin Süreçleri ve İşlevleri | |
6 | Proje Yönetim Metodolojisi | |
7 | Sosyal Sorumluluk Proje Fikri Geliştirme ve İhtiyaç Analizi | |
8 | Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yönetiminde Kapsam ve İhtiyaç Belirleme | |
9 | Sosyal Sorumluluk Projelerini Mantıksal Çerçeve Kapsamında Planlanma | |
10 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde Zaman Planlaması ve İş Kırılımı Etkili Ekip Oluşturma | |
11 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde Maliyet Planlama ve Bütçe Yönetimi | |
12 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde İş Paketleri Oluşturma ve Risk Yönetimi | |
13 | Sosyal Sorumluluk Projelerinde İletişim Planlaması ve Yönetimi | |
14 | Paydaş Yönetimi: Tanımlama, Önceliklendirme, Stratejileri Geliştirme |
Kaynak |
- Özgen, E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Profil Kitap Yayınları, İstanbul - Günel Özata, E. (2022). Sürdürülebilir Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Sürat Yayınları, İstanbul. - Kotler, P. & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, Wiley, New Jersey. - Stangis, D. & Valvoda Smith, K. (2017). The Executive’s Guide to 21st Century Corporate Citizenship: How Your Company Can Win the Battle for Reputation and Impact, Emerald Publishing, London. - Haski-Leventhal, D. (2021). Strategic Corporate Social Responsibility: A Holistic Approach to Responsible and Sustainable Business, SAGE Publications, London. - Dolan, C. & Rajak, D. (Eds.) (2016). The Anthropology of Corporate Social Responsibility, Berghahn Books, New York. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |