Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | İK1232840 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve organizasyon kapsamında teorik bilgi birikimini kazandırmak ve çalışma hayatında sahip olması gereken yönetsel becerilere ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar,Yöneticilik ve Liderlik,Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon,Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri,Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi,Çağdaş Örgüt Yapıları,Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi,Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanıyabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Yönetim yaklaşımlarını yorumlar ve farklarını açıklayacaktır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3. Yönetimin süreci ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Örgütsel davranışın yönetimi için gerekli kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Temel yönetim tekniklerini açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
2 | Yöneticilik ve Liderlik | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
3 | Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
4 | Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
5 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
6 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
7 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
8 | Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
9 | Çağdaş Örgüt Yapıları | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
10 | Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
11 | Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
12 | Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
13 | Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
14 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Ders notları MEBİSe yüklenecektir. |
Prof. Dr. Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta yay. 2022. Prof. Dr. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Evi 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | İK1232840 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve organizasyon kapsamında teorik bilgi birikimini kazandırmak ve çalışma hayatında sahip olması gereken yönetsel becerilere ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar,Yöneticilik ve Liderlik,Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon,Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri,Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi,Çağdaş Örgüt Yapıları,Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi,Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanıyabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Yönetim yaklaşımlarını yorumlar ve farklarını açıklayacaktır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3. Yönetimin süreci ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Örgütsel davranışın yönetimi için gerekli kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Temel yönetim tekniklerini açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
2 | Yöneticilik ve Liderlik | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
3 | Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
4 | Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
5 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
6 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
7 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
8 | Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
9 | Çağdaş Örgüt Yapıları | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
10 | Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
11 | Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
12 | Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
13 | Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
14 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Ders notları MEBİSe yüklenecektir. |
Prof. Dr. Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta yay. 2022. Prof. Dr. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Evi 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |