Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞE ALIM VE MÜLAKAT TEKNİKLERİ | İK2132970 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işe alım sürecinde mülakat davranışları ve mülakat türlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış,İşe Alım Yöntemleri ,İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri,Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri,Mülakat Kavramı ve Tanımı,İşletmelerde Mülakat Çeşitleri,Mülakat Öncesi Hazırlık,Mülakat Süreci,Mülakat Soru Örnekleri,Mülakatın Değerlendirilmesi,Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri,İyi Bir Mülakat İçin Öneriler,Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları,Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşe alım ve mülakat yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 9 | A, E |
1.1. İşe alım ve mülakat kavramını açıklar. | ||
1.2. İşe alım ve mülakat süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular. | ||
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde işe alım ve mülakat süreçlerini yorumlar. | ||
2. İşe alım ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 16, 5, 6, 9 | A, E |
2.1. Uygun işe alım ve mülakat tekniklerini insan kaynakları yönetimi için geliştirir. | ||
2.2. İşe alım süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar. | ||
2.3. İşe alım ve mülakat tekniklerini etkin kullanır. | ||
3. İşe alım ve mülakat tekniklerinin katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A, E |
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından işe alım ve mülakat kavramının önemini açıklar. | ||
3.2. İşe alım ve mülakat yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır. | ||
3.3. İşe alım ve mülakat türlerinin insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar. | ||
4. İşletmelerde işe alım süreçlerinde insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 6, 9 | A, E |
4.1. İşe alım ve mülakat tekniklerinin insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar. | ||
4.2. İşe alım ve mülakat tekniklerinin kullanımına yönelik örnekler verir. | ||
4.3. Piyasadaki “En İyi İşe Alım Uygulamalarını” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
5. Mülakat süreci ile ilgili etkinlikleri düzenleyebilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
5.1. Mülakat sürecine hazırlanmayı öğrenir. | ||
5.2. Mülakat soru tiplerini öğrenir. | ||
5.3. Mülakat sürecini yönetir. | ||
5.4. Mülakat tekniklerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış | |
2 | İşe Alım Yöntemleri | |
3 | İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri | |
4 | Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri | |
5 | Mülakat Kavramı ve Tanımı | |
6 | İşletmelerde Mülakat Çeşitleri | |
7 | Mülakat Öncesi Hazırlık | |
8 | Mülakat Süreci | |
9 | Mülakat Soru Örnekleri | |
10 | Mülakatın Değerlendirilmesi | |
11 | Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri | |
12 | İyi Bir Mülakat İçin Öneriler | |
13 | Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları | |
14 | Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci |
Kaynak |
Ders sunumları yüklenecektir. |
Canan Çetin, Mehmet Lütfi Arslan. Mülakat - Teori, Süreç ve İlkeler. İstanbul: Beta Basım, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞE ALIM VE MÜLAKAT TEKNİKLERİ | İK2132970 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işe alım sürecinde mülakat davranışları ve mülakat türlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış,İşe Alım Yöntemleri ,İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri,Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri,Mülakat Kavramı ve Tanımı,İşletmelerde Mülakat Çeşitleri,Mülakat Öncesi Hazırlık,Mülakat Süreci,Mülakat Soru Örnekleri,Mülakatın Değerlendirilmesi,Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri,İyi Bir Mülakat İçin Öneriler,Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları,Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşe alım ve mülakat yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 9 | A, E |
1.1. İşe alım ve mülakat kavramını açıklar. | ||
1.2. İşe alım ve mülakat süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular. | ||
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde işe alım ve mülakat süreçlerini yorumlar. | ||
2. İşe alım ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 16, 5, 6, 9 | A, E |
2.1. Uygun işe alım ve mülakat tekniklerini insan kaynakları yönetimi için geliştirir. | ||
2.2. İşe alım süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar. | ||
2.3. İşe alım ve mülakat tekniklerini etkin kullanır. | ||
3. İşe alım ve mülakat tekniklerinin katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A, E |
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından işe alım ve mülakat kavramının önemini açıklar. | ||
3.2. İşe alım ve mülakat yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır. | ||
3.3. İşe alım ve mülakat türlerinin insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar. | ||
4. İşletmelerde işe alım süreçlerinde insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 6, 9 | A, E |
4.1. İşe alım ve mülakat tekniklerinin insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar. | ||
4.2. İşe alım ve mülakat tekniklerinin kullanımına yönelik örnekler verir. | ||
4.3. Piyasadaki “En İyi İşe Alım Uygulamalarını” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
5. Mülakat süreci ile ilgili etkinlikleri düzenleyebilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
5.1. Mülakat sürecine hazırlanmayı öğrenir. | ||
5.2. Mülakat soru tiplerini öğrenir. | ||
5.3. Mülakat sürecini yönetir. | ||
5.4. Mülakat tekniklerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış | |
2 | İşe Alım Yöntemleri | |
3 | İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri | |
4 | Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri | |
5 | Mülakat Kavramı ve Tanımı | |
6 | İşletmelerde Mülakat Çeşitleri | |
7 | Mülakat Öncesi Hazırlık | |
8 | Mülakat Süreci | |
9 | Mülakat Soru Örnekleri | |
10 | Mülakatın Değerlendirilmesi | |
11 | Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri | |
12 | İyi Bir Mülakat İçin Öneriler | |
13 | Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları | |
14 | Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci |
Kaynak |
Ders sunumları yüklenecektir. |
Canan Çetin, Mehmet Lütfi Arslan. Mülakat - Teori, Süreç ve İlkeler. İstanbul: Beta Basım, 2019. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |