Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | İK1277310 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
1.1. Etkili iletişim ve nezaket kurallarını anlar. | ||
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri anlar. | ||
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını anlar. | ||
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini anlar. | ||
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.1. Liderlik Yetkinliklerini anlar. | ||
3.2. Beden dilini anlar. | ||
4. Mobbing kavramını öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını anlar. | ||
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını anlar. | ||
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları öğrenir. | 10, 9 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği anlar. | ||
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | İK1277310 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
1.1. Etkili iletişim ve nezaket kurallarını anlar. | ||
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri anlar. | ||
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını anlar. | ||
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini anlar. | ||
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.1. Liderlik Yetkinliklerini anlar. | ||
3.2. Beden dilini anlar. | ||
4. Mobbing kavramını öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını anlar. | ||
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını anlar. | ||
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları öğrenir. | 10, 9 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği anlar. | ||
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |