Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | İK1232630 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9 | A, E |
1.1. Pazarlamanın ve ilgili konseptlerin özellikleri ile ilgili örnekler verir. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
1.2. Üretim, ürün, satış ve pazarlama yaklaşımlarını kavrar. | 13, 16, 6, 9 | |
2. Pazar çevresi kavramı çerçevesinde pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edecektir. | 13, 9 | A, D, E, F |
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır. | 13, 4, 9 | |
2.2. Pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirleyerek analiz edebilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | |
2.3. Pazarlama yönetimi açısından pazar çevresinin çıkarımlarını belirler. | 10, 16, 9 | |
3. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramını ve stratejilerini öğrenebilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
3.1. Pazar bölümleme sürecini ve kriterlerini öğrenerek, hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilir. | 10, 13, 16, 9 | |
3.2. Hedef pazar seçim stratejilerinin farklı şirketlerde uygulanma biçimlerini öğrenir. | 13, 16, 4, 9 | |
4. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlayarak yorumlar. | 4, 9 | A, E, F |
4.1. Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
4.2. Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve durumsal faktörleri kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
5. Temel pazarlama bileşenlerini pazarlama süreci içindeki yerlerini anlayabilecektir. | 4, 9 | A, E, F |
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
5.2. Pazarlama karması elemanlarından ürün bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.3. Pazarlama karması elemanlarından fiyat bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.4. Pazarlama karması elemanlarından dağıtım bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.5. Pazarlama karması elemanlarından tutundurma bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
6. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz ederek pazarlama programlarını oluşturabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip ederek yeni stratejilerin oluşturulmasında kullanır. | 10, 16, 9 | |
6.2. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirerek rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirebilecektir. | 10, 13, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim | |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi | |
3 | Tüketici Davranışları | |
4 | Pazarlama Yönetimi | |
5 | Stratejik Pazarlama Planlaması | |
6 | Rekabet ve Büyüme Stratejileri | |
7 | Konumlandırma | |
8 | Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi | |
9 | Fiyat Kararları | |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
11 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
12 | Tutundurma Stratejileri | |
13 | Güncel Pazarlama Kavramları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Derste verilen sunumlar |
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 18 | 18 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | İK1232630 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9 | A, E |
1.1. Pazarlamanın ve ilgili konseptlerin özellikleri ile ilgili örnekler verir. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
1.2. Üretim, ürün, satış ve pazarlama yaklaşımlarını kavrar. | 13, 16, 6, 9 | |
2. Pazar çevresi kavramı çerçevesinde pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edecektir. | 13, 9 | A, D, E, F |
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır. | 13, 4, 9 | |
2.2. Pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirleyerek analiz edebilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | |
2.3. Pazarlama yönetimi açısından pazar çevresinin çıkarımlarını belirler. | 10, 16, 9 | |
3. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramını ve stratejilerini öğrenebilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
3.1. Pazar bölümleme sürecini ve kriterlerini öğrenerek, hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilir. | 10, 13, 16, 9 | |
3.2. Hedef pazar seçim stratejilerinin farklı şirketlerde uygulanma biçimlerini öğrenir. | 13, 16, 4, 9 | |
4. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlayarak yorumlar. | 4, 9 | A, E, F |
4.1. Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
4.2. Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve durumsal faktörleri kavrar. | 10, 13, 16, 6, 9 | |
5. Temel pazarlama bileşenlerini pazarlama süreci içindeki yerlerini anlayabilecektir. | 4, 9 | A, E, F |
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
5.2. Pazarlama karması elemanlarından ürün bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.3. Pazarlama karması elemanlarından fiyat bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.4. Pazarlama karması elemanlarından dağıtım bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
5.5. Pazarlama karması elemanlarından tutundurma bileşenini kavrar. | 10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | |
6. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz ederek pazarlama programlarını oluşturabilecektir. | 13, 9 | A, E, F |
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip ederek yeni stratejilerin oluşturulmasında kullanır. | 10, 16, 9 | |
6.2. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirerek rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirebilecektir. | 10, 13, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim | |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi | |
3 | Tüketici Davranışları | |
4 | Pazarlama Yönetimi | |
5 | Stratejik Pazarlama Planlaması | |
6 | Rekabet ve Büyüme Stratejileri | |
7 | Konumlandırma | |
8 | Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi | |
9 | Fiyat Kararları | |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
11 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
12 | Tutundurma Stratejileri | |
13 | Güncel Pazarlama Kavramları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Derste verilen sunumlar |
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |