Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | İNG2110900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazar 12:00-12:45 Pazar 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır. | 10, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur. | 10, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır | 10, 11, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur. | 10, 11, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Günlük rutinini özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler. | 37 | A |
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı | 1.ünite S.4-5 |
2 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | 2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her" | Ünite 2 tekrarı |
4 | 3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are" | Ünite 3 giriş açıklaması |
5 | 4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | 5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got | s. 34-37 |
7 | 5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | s. 40 |
8 | 5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | 5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | ÜNİTE 5- 50-54 |
10 | 6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Unite 6, s. 62-63 |
12 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | s. 67-71 |
13 | 7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması | s.80-86 |
14 | Genel Tekrar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | İNG2110900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazar 12:00-12:45 Pazar 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır. | 10, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur. | 10, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır | 10, 11, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur. | 10, 11, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Günlük rutinini özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler. | 37 | A |
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı | 1.ünite S.4-5 |
2 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | 2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her" | Ünite 2 tekrarı |
4 | 3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are" | Ünite 3 giriş açıklaması |
5 | 4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | 5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got | s. 34-37 |
7 | 5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | s. 40 |
8 | 5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | 5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | ÜNİTE 5- 50-54 |
10 | 6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Unite 6, s. 62-63 |
12 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | s. 67-71 |
13 | 7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması | s.80-86 |
14 | Genel Tekrar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |