Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ2+024
Ders Programı Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir.1, 10, 12, 15, 3, 4, 7, 8A, C
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar.1, 10, 19A, C
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır.10, 12, 15, 17, 18, 3A, C
1.3. İletişim engellerini örnekler.1, 10, 12, 15, 4, 7, 8A, C
2. iletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir.1, 10, 12, 19A, C
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar.10, 2, 3A, C
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar.1, 10, 12, 19A, C
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır.1, 10, 12, 15, 7, 8A, C
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir.1, 10, 12, 15, 7, 8A, C
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır.1, 10, 12, 15, 7, 8A, C
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar.1, 10, 12, 15, 7, 8A, C
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir.1, 14, 4, 6, 7, 8A
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır.1, 14, 4, 6A
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar.1, 12, 14, 4, 6, 7A
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir.1, 14, 4, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kaynaştırma Oyunu
2İletişim Kavramı ve Türleri
3İletişim Engelleri
4Dinleme
5Savunucu İletişim
6Empati
7İletişimde Beden Dili
8Bireyin Kendisi İle İletişimi
9Çevre ve Toplum İle İletişim
10Öfke ve Kontrolü
11İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I
12İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II
13Mesleki Uygulamalarda İletişim I
14Mesleki Uygulamalarda İletişim II
Kaynak
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
0
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
0
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
0
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
0
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
0
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
0
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
0
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
0
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
0
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu