Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 1, 10, 12, 15, 3, 4, 7, 8 | A, C |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 1, 10, 19 | A, C |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 15, 17, 18, 3 | A, C |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 1, 10, 12, 15, 4, 7, 8 | A, C |
2. iletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 1, 10, 12, 19 | A, C |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 2, 3 | A, C |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 1, 10, 12, 19 | A, C |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 1, 10, 12, 15, 7, 8 | A, C |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 1, 10, 12, 15, 7, 8 | A, C |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 1, 10, 12, 15, 7, 8 | A, C |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 1, 10, 12, 15, 7, 8 | A, C |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 1, 14, 4, 6, 7, 8 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 1, 14, 4, 6 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 1, 12, 14, 4, 6, 7 | A |
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 1, 14, 4, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |