Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Numara Sistemi I ,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı,Web Tasarım,E-Ticaret,MS Word 2010,MS Excel 2010,MS Excel 2010,MS PowerPoint 2010,MS OneNote - MS Publisher 2010 ,Veritabanları ve MS Access 2010 ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 1, 18, 19, 2, 3, 5, 6 | A, C |
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar. | 1, 14, 2, 3, 5, 6 | A, C |
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. | 1, 14, 2, 3, 5, 6 | C |
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır. | 1, 14, 15, 3, 5, 6 | A, C |
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirebilecektir. | 1, 14, 15, 19, 2 | A, C |
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder. | 1, 12, 14, 5, 6 | A, B |
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer. | 1, 14, 2, 5 | A, C |
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 1, 14, 17, 5, 6 | A, C |
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır. | 1, 12, 15, 3, 5, 6 | A, C |
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir. | 1, 14, 2, 3, 5, 6 | A, C |
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir. | 1, 12, 14, 15, 5, 6 | A, C |
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetleyebilecektir. | 1, 12, 18, 2, 3 | A, C |
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirebilecektir. | 1, 12, 13, 15, 19, 2, 3, 5 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar İşletim Sistemleri | Ders notu derste verilecektir. |
2 | Bilgisayar Tarihi | Ders notu derste verilecektir. |
3 | Donanım ve Çevre Birimleri | Ders notu derste verilecektir. |
4 | Numara Sistemi I | Ders notu derste verilecektir. |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | Ders notu derste verilecektir |
6 | Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı | Ders notu derste verilecektir. |
7 | Web Tasarım | Ders notu derste verilecektir. |
8 | E-Ticaret | Ders notu derste verilecektir. |
9 | MS Word 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
10 | MS Excel 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
11 | MS Excel 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
12 | MS PowerPoint 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
13 | MS OneNote - MS Publisher 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
14 | Veritabanları ve MS Access 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
YokTemel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |