Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ HAYATINA GİRİŞ2+022
Ders Programı Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon
,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri
,Mülakat Teknikleri, Beden Dili
,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar
,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı
,İş monotonluğu
,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları
,Liderlik Yetkinlikleri
,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim
,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması
,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları
,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi
,Psikolojik sözleşme
,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik
; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramları açıklar. 1, 19, 3A
1.1. Etkili İletişim ve Nezaket Kurallarını uygulayabilecektir. 1, 2, 3, 7A
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri açıklayabilecektir. 1, 10, 2, 3A
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini kavrar. 1, 19, 3A
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını açıklar. 1, 2, 3A
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini kavrar. 1, 10, 2, 3A
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını açıklayabilecektir. 1, 10, 2, 3, 8A
3.1 Liderlik Yetkinliklerini uygulayabilecektir 1, 8A
3.2. Beden Dilini kavrar. 1, 2, 3A
4. Mobbing’i kavrar. 1, 2, 3A
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını açıklar. 1, 2, 3A
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını tanımlar. 1, 2, 3A
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları açıklar. 1, 3, 8A
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği tanımlar. 1, 2, 7A
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını açıklar. 1, 12, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon
2Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri
3Mülakat Teknikleri, Beden Dili
4Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar
5Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı
6İş monotonluğu
7Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları
8Liderlik Yetkinlikleri
9Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim
10Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması
11İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları
12Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi
13Psikolojik sözleşme
14Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik
Kaynak
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
0
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
0
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
0
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
0
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
0
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
0
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
0
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
0
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
0
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu