Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere iş analizi ve iş değerlemesindeki temel kavramlar ve diğer insan kaynakları uygulamaları içindeki önemi konusunda aşinalık ve kuramsal bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İş analizi kavramı, önemi, gelişimi, kullanım alanları,2. İş analiz süreci,3. İş tanımı ve İş gerekleri,4. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri,5. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri,6. İş Analiz Teknikleri (Teori),7. İş Analiz Teknikleri (Uygulama),8. İş analizi Teknikleri (Uygulama),9. İş Değerleme Kavramı, Kapsamı,İlkeleri,10. İş değerlemenin Ücret Yönetimindeki Yeri ve İş Değerleme Süreci,11. İş Değerleme Yöntemleri,12. İş Değerleme Yöntemleri,13. İş Değerleme Yöntemleri,14. Uygulama,15. Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş analizi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.16, 9A
1.1. İş analizi, İş tanımı ve İş Gerekleri kavramlarını tanımlar.
1.2. İş analizi bilgi toplama yöntemlerine örnekler verir.
2. İş analizi kavramının diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından önemini açıklayabilecektir.16, 9A
2.1. İş analizi tekniklerine örnekler verir.
3. İş Değerleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.16, 9A
3.1. İş Değerleme kavramlarını tanımlar.
3.2. İş Değerleme yöntemlerine örnekler verir.
4. İş Değerlemenin ücret yönetimi açısından önemini açıklar.16, 9A
4.1. İş Değerlemeyi kullanarak ücret yönetimini düzenler.
4.2. İş değerleme süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar.
5. İşletmelerde iş değerleme uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.16, 9A
5.1. İşletmelerdeki iş değerleme süreçlerini yorumlar.
5.2. İş değerleme süreçlerinin işleyişini sorgular.
6. İş analizi ve iş değerleme tekniklerinin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.10, 16, 9A
6.1. Piyasadaki En İyi Uygulamaları tespit ederek işletmeye uyarlar.
6.2. Uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir.
7. İş Analizi sürecini yürütebilecektir.10, 16, 6, 9A
7.1. İş etüdleri ile etkin çalışma modelini oluşturur.
7.2. Verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İş analizi kavramı, önemi, gelişimi, kullanım alanları
22. İş analiz süreci
33. İş tanımı ve İş gerekleri
44. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri
55. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri
66. İş Analiz Teknikleri (Teori)
77. İş Analiz Teknikleri (Uygulama)
88. İş analizi Teknikleri (Uygulama)
99. İş Değerleme Kavramı, Kapsamı,İlkeleri
1010. İş değerlemenin Ücret Yönetimindeki Yeri ve İş Değerleme Süreci
1111. İş Değerleme Yöntemleri
1212. İş Değerleme Yöntemleri
1313. İş Değerleme Yöntemleri
1414. Uygulama
1515. Uygulama
Kaynak
Öğretim Üyesi Ders Notu
İş Analizi- Soru ve Yanıtlarla, Dr. Bahtiyar Eren, 2022

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere iş analizi ve iş değerlemesindeki temel kavramlar ve diğer insan kaynakları uygulamaları içindeki önemi konusunda aşinalık ve kuramsal bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İş analizi kavramı, önemi, gelişimi, kullanım alanları,2. İş analiz süreci,3. İş tanımı ve İş gerekleri,4. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri,5. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri,6. İş Analiz Teknikleri (Teori),7. İş Analiz Teknikleri (Uygulama),8. İş analizi Teknikleri (Uygulama),9. İş Değerleme Kavramı, Kapsamı,İlkeleri,10. İş değerlemenin Ücret Yönetimindeki Yeri ve İş Değerleme Süreci,11. İş Değerleme Yöntemleri,12. İş Değerleme Yöntemleri,13. İş Değerleme Yöntemleri,14. Uygulama,15. Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş analizi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.16, 9A
1.1. İş analizi, İş tanımı ve İş Gerekleri kavramlarını tanımlar.
1.2. İş analizi bilgi toplama yöntemlerine örnekler verir.
2. İş analizi kavramının diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından önemini açıklayabilecektir.16, 9A
2.1. İş analizi tekniklerine örnekler verir.
3. İş Değerleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.16, 9A
3.1. İş Değerleme kavramlarını tanımlar.
3.2. İş Değerleme yöntemlerine örnekler verir.
4. İş Değerlemenin ücret yönetimi açısından önemini açıklar.16, 9A
4.1. İş Değerlemeyi kullanarak ücret yönetimini düzenler.
4.2. İş değerleme süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar.
5. İşletmelerde iş değerleme uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.16, 9A
5.1. İşletmelerdeki iş değerleme süreçlerini yorumlar.
5.2. İş değerleme süreçlerinin işleyişini sorgular.
6. İş analizi ve iş değerleme tekniklerinin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.10, 16, 9A
6.1. Piyasadaki En İyi Uygulamaları tespit ederek işletmeye uyarlar.
6.2. Uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir.
7. İş Analizi sürecini yürütebilecektir.10, 16, 6, 9A
7.1. İş etüdleri ile etkin çalışma modelini oluşturur.
7.2. Verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İş analizi kavramı, önemi, gelişimi, kullanım alanları
22. İş analiz süreci
33. İş tanımı ve İş gerekleri
44. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri
55. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri
66. İş Analiz Teknikleri (Teori)
77. İş Analiz Teknikleri (Uygulama)
88. İş analizi Teknikleri (Uygulama)
99. İş Değerleme Kavramı, Kapsamı,İlkeleri
1010. İş değerlemenin Ücret Yönetimindeki Yeri ve İş Değerleme Süreci
1111. İş Değerleme Yöntemleri
1212. İş Değerleme Yöntemleri
1313. İş Değerleme Yöntemleri
1414. Uygulama
1515. Uygulama
Kaynak
Öğretim Üyesi Ders Notu
İş Analizi- Soru ve Yanıtlarla, Dr. Bahtiyar Eren, 2022

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33