Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere iş analizi ve iş değerlemesindeki temel kavramlar ve diğer insan kaynakları uygulamaları içindeki önemi konusunda aşinalık ve kuramsal bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İş analizi kavramı, önemi, gelişimi, kullanım alanları,2. İş analiz süreci,3. İş tanımı ve İş gerekleri,4. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri,5. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri,6. İş Analiz Teknikleri (Teori),7. İş Analiz Teknikleri (Uygulama),8. İş analizi Teknikleri (Uygulama),9. İş Değerleme Kavramı, Kapsamı,İlkeleri,10. İş değerlemenin Ücret Yönetimindeki Yeri ve İş Değerleme Süreci,11. İş Değerleme Yöntemleri,12. İş Değerleme Yöntemleri,13. İş Değerleme Yöntemleri,14. Uygulama,15. Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş analizi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 1, 2 | A |
1.1. İş analizi, İş tanımı ve İş Gerekleri kavramlarını tanımlar. | 1, 2 | A |
1.2. İş analizi bilgi toplama yöntemlerine örnekler verir. | 1, 2 | A |
1.3. İş analizi kavramının diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından önemini açıklar. tartışır. | 1, 2 | A |
1.4. İş analizi tekniklerine örnekler verir. | 1, 2 | A |
1.4. İş Değerlemenin performans yönetimi açısından önemini açıklar. | 1, 2 | A |
2. İş Değerleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 1, 2 | A |
2.1. İş Değerleme kavramlarını tanımlar. | 1, 2 | A |
2.2. İş Değerleme yöntemlerine örnekler verir. | 1, 2 | A |
2.3. İş Değerlemenin ücret yönetimi açısından önemini açıklar. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. İş analizi kavramı, önemi, gelişimi, kullanım alanları | |
2 | 2. İş analiz süreci | |
3 | 3. İş tanımı ve İş gerekleri | |
4 | 4. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri | |
5 | 5. İş analizinde kullanılan bilgi toplama Yöntemleri | |
6 | 6. İş Analiz Teknikleri (Teori) | |
7 | 7. İş Analiz Teknikleri (Uygulama) | |
8 | 8. İş analizi Teknikleri (Uygulama) | |
9 | 9. İş Değerleme Kavramı, Kapsamı,İlkeleri | |
10 | 10. İş değerlemenin Ücret Yönetimindeki Yeri ve İş Değerleme Süreci | |
11 | 11. İş Değerleme Yöntemleri | |
12 | 12. İş Değerleme Yöntemleri | |
13 | 13. İş Değerleme Yöntemleri | |
14 | 14. Uygulama | |
15 | 15. Uygulama |
Kaynak |
Öğretim Üyesi Ders Notu |
Prof.Dr. Gültekin Yıldız, Özlem Balaban, İş Değerleme ve Ücret Yönetimi 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |