Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. | 1, 10, 12, 14, 16, 18, 2, 3, 8 | A, C |
2. Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. | 1, 12 | A, B, C, D |
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz edebilecektir. | 1, 12 | A, C, D |
3. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur. | 1, 18 | A, C, D |
3.1. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilecektir. | 1, 12 | A, C, D |
4. Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder. | 1, 18 | A, C, D |
5. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur. | 1, 12 | A, C, D |
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir. | 1, 12 | A, C, D |
6. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir. | 1 | A, C, D |
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim | |
2 | Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi | |
3 | Tüketici Davranışları | |
4 | Pazarlama Yönetimi | |
5 | Stratejik Pazarlama Planlaması | |
6 | Rekabet ve Büyüme Stratejileri | |
7 | Konumlandırma | |
8 | Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi | |
9 | Fiyat Kararları | |
10 | Fiyatlandırma Stratejileri | |
11 | Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
12 | Tutundurma Stratejileri | |
13 | Güncel Pazarlama Kavramları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynak |
Derste verilen sunumlar |
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |