Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ethem ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Canan ÇETİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve organizasyon kapsamında teorik bilgi birikimini kazandırmak ve çalışma hayatında sahip olması gereken yönetsel becerilere ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar,Yöneticilik ve Liderlik,Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon,Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri,Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi,Çağdaş Örgüt Yapıları,Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi,Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanır. | 1 | A |
1.1 Yönetim, organizasyon, örgüt, unvan pozisyon gibi temel kavramları tanımlar. | 1, 2 | A |
1.2. Çağdaş örgütler ve yönetim uygulamalarını tanır. | 1, 12 | A, B |
2. Yönetim yaklaşımlarını yorumlar ve farklarını açıklar. | 1, 10, 12, 2 | A |
3. Yönetimin süreci ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | 1 | A, B |
4. Örgütsel davranışın yönetimi için gerekli kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | 1, 12 | A, B |
4.1 Farklı liderlik türlerini ayırt edebilir. | 1, 12, 2 | A, B |
4.2 Örgütsel çatışmalar ve yönetimini bilir. | 1, 10, 12, 8 | C |
4.3 Örgütsel stres faktörlerini tanır. | 1, 10, 8 | C |
4.4 Örgütsel motivasyon yönetimini bilir. | 1, 12, 8 | C |
5. Temel yönetim tekniklerini bilir. | 1 | A |
5.1 Organizasyonun ihtiyaçlarına göre seçilmesi gereken yönetim modelini bilir. | 1, 10 | A |
5.2 Olağanüstü durumlarda uygulanabilecek yönetim taktikleri hakkında bilgi sahibidir. | 1, 10, 12 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
2 | Yöneticilik ve Liderlik | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
3 | Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
4 | Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
5 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
6 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
7 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
8 | Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
9 | Çağdaş Örgüt Yapıları | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
10 | Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
11 | Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
12 | Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
13 | Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
14 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Ders notları MEBİSe yüklenecektir. |
Prof. Dr. Nurullah Genç, MYO için Yönetim ve Organizasyon, Seçkin yay. 2008. Prof. Dr. Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta yay. 2009. Prof. Dr. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Evi 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |