Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nevin ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “Örgütsel İletişim” dersinin amacı; modern dünya ile birlikte günlük yaşam büyük bir değişime uğramıştır. Bu değişim sonucunda örgütler yaşam içerisinde önemli bir yere sahip olmuştur. Bu açıdan ders kapsamında öncelikle örgütün ortaya çıkış sürecinin izleri sürülecektir. Daha sonra örgütsel davranışın oluşumu ve örgüt içerisindeki iletişim sürecinin nasıl gerçekleştirildiği sorunsallaştırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve dönem boyunca işlenecek konuların mahiyeti,Yeni dünyanın doğuşu ve örgütsel dünyanın temelleri,Örgütün tarihi: Dünyanın büyüden arındırılması sonucuna “örgütsel insan”ın ortaya çıkışı,Örgüt Kavramı ve Örgüt Kültürü,Örgüt kimliğinin oluşumu,Örgütsel gruplar ve özellikleri,Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi I,Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi II,Örgütsel itibar ve yönetimi, İletişim Teknolojileri ve örgütsel iletişim,Örgüt yönetiminde medyanın kullanılması,Örgütlerde kriz yönetimi I, Örgütlerde kriz yönetimi II,Yönetime felsefi nazar ile yaklaşmak; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modern toplumu bir yönüyle değerlendirebilme | 1, 10, 17, 2 | A |
2. Örgütsel yapıların ortaya çıkışını öğrenme | 1, 10, 15, 3 | A |
3. Teorik olarak görülen bir sürecin varoluşa yansımalarını görebilme | 1, 10, 15, 19, 2 | |
4. Teorik metinleri kavrama kabiliyetinin gelişimi | 1, 14, 19, 2 | B |
5. Örgütsel iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğini öğrenme | 1, 10, 15, 2, 3 | |
6. Örgüt içi iletişimi ve bu bağlamda örgüt içi davranışı öğrenme | 10, 14, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı ve dönem boyunca işlenecek konuların mahiyeti | |
2 | Yeni dünyanın doğuşu ve örgütsel dünyanın temelleri | |
3 | Örgütün tarihi: Dünyanın büyüden arındırılması sonucuna “örgütsel insan”ın ortaya çıkışı | |
4 | Örgüt Kavramı ve Örgüt Kültürü | |
5 | Örgüt kimliğinin oluşumu | |
6 | Örgütsel gruplar ve özellikleri | |
7 | Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi I | |
8 | Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi II | |
9 | Örgütsel itibar ve yönetimi | |
10 | İletişim Teknolojileri ve örgütsel iletişim | |
11 | Örgüt yönetiminde medyanın kullanılması | |
12 | Örgütlerde kriz yönetimi I | |
13 | Örgütlerde kriz yönetimi II | |
14 | Yönetime felsefi nazar ile yaklaşmak |
Kaynak |
1. Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, çev. Murat Belge, İletişim Yayınları, 2015. 2. Eric J. Hobsbawm, Sanayi ve İmparatorluk, çev. Abdullah Ersoy, Dost Kitapevi, Ankara, 2013. 3. Hans Van der Loo-Willem Van Reijen, Modernleşmenin Paradoksları,çev. Kadir Canatan, İnsan Yayınları, İstanbul, 2006. 4. Andre Groz, İktisadi Aklın Eleştirisi, çev. Işık Ergüden, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 5. Max Weber, Bürokrasi ve Otorite, çev. H. Bahadır Akın, Adres Yayınları, Ankara, 2014. 6. Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları, çev. Ersin Kuşdil, Ayrıtı Yayınları, İstanbul, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |