Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal psikolojinin temel kavramlarını açıklayarak (sosyal etki, algı, uyma, tutumlar, tutum oluşumları,benlik, grup dinamiği, sosyalleşme) ve diğer insanların etkileriyle biçimlenen insan davranışını, kişiler arası ilişkileri incelemek, günlük yaşama bunların yansımalarını yakalayıp kendini ve başkalarını daha iyi anlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal psikolojiye genel bir giriş ve dersin işleyişi hakkında bilgi.,Sosyal psikoloji nedir? Diğer sosyal bilimler arasındaki yeri, Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi,Sosyal etki ve uyma,Sosyal etki ve uyma,Sosyal biliş (Sosyal Algı),Sosyal biliş (Sosyal Algı) Atıf kuramı,Tutum nedir? Özellikleri.,İletişim ve propaganda: Tutum değiştirme süreci,Sosyalleşme ve Sosyal gelişim,Benlik,Grup yapısı ve dinamiği,Grup yapısı ve süreci,Sosyal psikoloji ve kültür,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar.. | 1, 10, 15, 2, 21 | A |
2. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar. | 1, 10, 21, 3 | A |
3. Uygulama yaptırmak (ödev vermek) suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular. | 1, 10, 3 | A |
4. Sosyal psikolojiyle ilgili kavram, teori ve metotların uygunluğunu günümüz çalışma hayatıyla ilişkilendirerek gösterir. | 1, 10, 2, 21, 3 | A |
5. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar. | 1, 10, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal psikolojiye genel bir giriş ve dersin işleyişi hakkında bilgi. | |
2 | Sosyal psikoloji nedir? Diğer sosyal bilimler arasındaki yeri, Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi | |
3 | Sosyal etki ve uyma | |
4 | Sosyal etki ve uyma | |
5 | Sosyal biliş (Sosyal Algı) | |
6 | Sosyal biliş (Sosyal Algı) Atıf kuramı | |
8 | Tutum nedir? Özellikleri. | |
9 | İletişim ve propaganda: Tutum değiştirme süreci | |
10 | Sosyalleşme ve Sosyal gelişim | |
11 | Benlik | |
12 | Grup yapısı ve dinamiği | |
13 | Grup yapısı ve süreci | |
14 | Sosyal psikoloji ve kültür | |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Çiğdem KAĞITÇIBAŞI 'Günümüzde İnsan ve İnsanlar'Evrim Yayınları,2015 |
Doğan Cüceloğlu 'İnsan ve Davranışı' Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan 'Toplum Psikolojisi' Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |