Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırabilmesi | 1, 2 | A |
2. Kelime türleri ve gruplarını irdeleyebilmesi | 1, 2 | A |
3. Cümlenin ögelerini belirleyebilmesi | 1, 2 | A |
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt edebilmesi | 1, 2 | A |
5. Yazım kurallarını tanımlayabilmesi | 1, 2 | A |
6. Anlatım biçimlerini örnekleyebilmesi | 1, 2 | A |
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirebilmesi | 1, 2 | A |
8. Şiir çözümlemeleri hakkında bilgi sahibidir. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Öz geçmiş | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
2 | 2. Kelime Türleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
3 | 3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
4 | 4. Fiil Çatıları | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
5 | 5. Vurgu | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
6 | 6. Kelime Grupları | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
7 | 7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
8 | 8. Paragraf | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
9 | 9. Sözlü Anlatım Türleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
10 | 10. Anlatım Bozuklukları I | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
11 | 11. Anlatım Bozuklukları II | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
12 | 12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
13 | 13. Cümle Çeşitleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
0 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||
0 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||
0 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
0 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
0 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |