Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. 10, 16, 9E
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır.
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev oluşturur.
2. Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. 10, 16, 9E
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır.
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır.
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir. 10, 16, 9E
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir.
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir.
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. 10, 16, 9E
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır.
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir.
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. 10, 16, 9E
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar.
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar.
6. Kendi konuları ile ilgili güncel bilgileri araştırarak derleyebilecektir.10, 16, 9E
6.1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirir.
6.2. Raporladığı bilgileri sunar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer
2Seminer
3Seminer
4Seminer
5Seminer
6Seminer
7Seminer
8Seminer
9Seminer
10Seminer
11Seminer
12Seminer
13Seminer
14Seminer
Kaynak
Ödev verilen konu ile ilgili yayınlar okunacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kendi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak çalışmaları kavrayabilecektir. 10, 16, 9E
1.1. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları araştırır.
1.2. Alanıyla ilgili akademik çalışmaları derleyerek ödev oluşturur.
2. Alanıyla ilgili güncel konu ve sorunları açıklayabilecektir. 10, 16, 9E
2.1. Alanıyla ilgili güncel kaynakları araştırır.
2.2. Alanıyla ilgili güncel sorunları tartışır.
3. Staj yaptığı iş yerinde uygulamalı bilgi edinecektir. 10, 16, 9E
3.1. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı raporlarında çözüm önerileri geliştirebileceklerdir.
3.2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir.
4. Akademik tartışmalarda kendi konumunu geliştirecek eylemleri bilecektir. 10, 16, 9E
4.1. Kanıta dayalı argümanlar kullanır.
4.2. Akademik tartışmalarda rakip konumları değerlendirir.
5. Kendi araştırması bağlamında akademik argümanları tanıyabilecektir. 10, 16, 9E
5.1. Alanıyla ilgili akademik çıktıları kavrar.
5.2. Edindiği akademik çıktıları pratiğe dönüştürecekleri rapor hazırlar.
6. Kendi konuları ile ilgili güncel bilgileri araştırarak derleyebilecektir.10, 16, 9E
6.1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirir.
6.2. Raporladığı bilgileri sunar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer
2Seminer
3Seminer
4Seminer
5Seminer
6Seminer
7Seminer
8Seminer
9Seminer
10Seminer
11Seminer
12Seminer
13Seminer
14Seminer
Kaynak
Ödev verilen konu ile ilgili yayınlar okunacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33