Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRES YÖNETİMİ VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersin AmacıBu derste öğrenciye, stres kavramının olumlu ve olumsuz taraflarını ayırt etme, stresi mutluluğa dönüştürme rehberi oluşturma, stresle mücadele teknikleri kullanma ve sosyal hizmetlerinde stresle başa çıkma yolları kolayca bulabilme yeterlikleri kazandırmak amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Stresin Yapısı ve Belirtileri,2. Stresin Kaynağı,3. Manevi Boyut,4. Zihinsel Boyut,5. Duygusal Boyut,6. Fiziksel Boyut,7. İletişim,8. Organizasyon,9. Koruyucu Psikoloji; Stresi Mutluluğa Dönüştürme Rehberi,10. Stresle Mücadele Teknikleri I,11. Stresle Mücadele Teknikleri II,12. Stresle Mücadele Teknikleri III,13. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumları,14. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stres kavramını yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
1.1. Stresin belirtileri ayırt eder.10, 12, 13, 14, 16, 9A
1.2. Stres faktörleri açıklar ve örnekler.12, 13, 14, 16, 9A
2. Stres yönetiminin dört boyutu yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
2.1. Stres yönetiminde iletişimin rolü açıklar ve değerlendirir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
2.2. Stresle başa çıkma yol izleme haritası açıklar ve örnekler.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3. Stres yönetiminde hedef belirleme koşulu değerlendirecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3.1. Stres yönetiminde zaman kavramı açıklar ve tartışır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3.2. Stres yönetiminde sorunları çözmekte yaratıcı yönleri ortaya koyar ve tartışır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
4. Stresin olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya koyar ve yorumlayacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
4.1. Stresle mücadele teknikleri öğrenir ve uygular.10, 12, 13, 14, 16, 9A
5. Stresle ilgili durumlara çözüm bulacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Stresin Yapısı ve BelirtileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
22. Stresin KaynağıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
33. Manevi BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
44. Zihinsel BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
55. Duygusal BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
66. Fiziksel BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
77. İletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
88. OrganizasyonKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
99. Koruyucu Psikoloji; Stresi Mutluluğa Dönüştürme RehberiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1010. Stresle Mücadele Teknikleri IKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1111. Stresle Mücadele Teknikleri IIKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1212. Stresle Mücadele Teknikleri IIIKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1313. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1414. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
[1] Arthur Rowshan, Stres Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2011. [2] Nevzat Tarhan, Mutluluk Psikolojisi, Timaş, İstanbul, 2008. [3].Zuhal Baltaş, Verimli İş Hayatının Sırrı: Stres, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2013. [4] Kemal Çakmaklı, Sıkıntılarımızı Yenebilme Sanatı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRES YÖNETİMİ VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersin AmacıBu derste öğrenciye, stres kavramının olumlu ve olumsuz taraflarını ayırt etme, stresi mutluluğa dönüştürme rehberi oluşturma, stresle mücadele teknikleri kullanma ve sosyal hizmetlerinde stresle başa çıkma yolları kolayca bulabilme yeterlikleri kazandırmak amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Stresin Yapısı ve Belirtileri,2. Stresin Kaynağı,3. Manevi Boyut,4. Zihinsel Boyut,5. Duygusal Boyut,6. Fiziksel Boyut,7. İletişim,8. Organizasyon,9. Koruyucu Psikoloji; Stresi Mutluluğa Dönüştürme Rehberi,10. Stresle Mücadele Teknikleri I,11. Stresle Mücadele Teknikleri II,12. Stresle Mücadele Teknikleri III,13. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumları,14. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stres kavramını yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
1.1. Stresin belirtileri ayırt eder.10, 12, 13, 14, 16, 9A
1.2. Stres faktörleri açıklar ve örnekler.12, 13, 14, 16, 9A
2. Stres yönetiminin dört boyutu yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
2.1. Stres yönetiminde iletişimin rolü açıklar ve değerlendirir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
2.2. Stresle başa çıkma yol izleme haritası açıklar ve örnekler.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3. Stres yönetiminde hedef belirleme koşulu değerlendirecektir.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3.1. Stres yönetiminde zaman kavramı açıklar ve tartışır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
3.2. Stres yönetiminde sorunları çözmekte yaratıcı yönleri ortaya koyar ve tartışır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
4. Stresin olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya koyar ve yorumlayacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
4.1. Stresle mücadele teknikleri öğrenir ve uygular.10, 12, 13, 14, 16, 9A
5. Stresle ilgili durumlara çözüm bulacaktır.10, 12, 13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Stresin Yapısı ve BelirtileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
22. Stresin KaynağıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
33. Manevi BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
44. Zihinsel BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
55. Duygusal BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
66. Fiziksel BoyutKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
77. İletişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
88. OrganizasyonKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
99. Koruyucu Psikoloji; Stresi Mutluluğa Dönüştürme RehberiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1010. Stresle Mücadele Teknikleri IKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1111. Stresle Mücadele Teknikleri IIKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1212. Stresle Mücadele Teknikleri IIIKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1313. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
1414. Stresle İlgili Öğrencilerin serbest sunumlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
[1] Arthur Rowshan, Stres Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2011. [2] Nevzat Tarhan, Mutluluk Psikolojisi, Timaş, İstanbul, 2008. [3].Zuhal Baltaş, Verimli İş Hayatının Sırrı: Stres, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2013. [4] Kemal Çakmaklı, Sıkıntılarımızı Yenebilme Sanatı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2002.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33