Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş,Stratejik Eğitim,Eğitim İhtiyacını Belirleme,Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı,Eğitim Transferi,Eğitim Değerlendirme,Geleneksel Eğitim Yöntemleri,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı,Personel Geliştirilmesi,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler,Eğitim ve Gelişimin Geleceği,Finale Yönelik Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.10, 16, 9A
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar.
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar.
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.10, 16, 9A
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar.
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular.
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.10, 16, 9A
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar.
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular.
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.10, 16, 9A
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir.
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir.10, 16, 9A
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir.
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş
2Stratejik Eğitim
3Eğitim İhtiyacını Belirleme
4Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı
5Eğitim Transferi
6Eğitim Değerlendirme
7Geleneksel Eğitim Yöntemleri
8Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı
9Personel Geliştirilmesi
10Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar
11Kariyerler ve Kariyer Yönetimi
12Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler
13Eğitim ve Gelişimin Geleceği
14Finale Yönelik Çalışmalar
Kaynak
İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Canan Çetin, Beta Yayınları, 2015
Mebis'e eklenen ders notları okunacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer717
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13131
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)181
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(181/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ceyda SARI
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş,Stratejik Eğitim,Eğitim İhtiyacını Belirleme,Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı,Eğitim Transferi,Eğitim Değerlendirme,Geleneksel Eğitim Yöntemleri,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı,Personel Geliştirilmesi,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler,Eğitim ve Gelişimin Geleceği,Finale Yönelik Çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.10, 16, 9A
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar.
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar.
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.10, 16, 9A
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar.
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular.
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.10, 16, 9A
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar.
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular.
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.10, 16, 9A
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir.
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir.10, 16, 9A
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir.
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş
2Stratejik Eğitim
3Eğitim İhtiyacını Belirleme
4Öğrenme: Teoriler ve Program Dizaynı
5Eğitim Transferi
6Eğitim Değerlendirme
7Geleneksel Eğitim Yöntemleri
8Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı
9Personel Geliştirilmesi
10Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar
11Kariyerler ve Kariyer Yönetimi
12Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler
13Eğitim ve Gelişimin Geleceği
14Finale Yönelik Çalışmalar
Kaynak
İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Canan Çetin, Beta Yayınları, 2015
Mebis'e eklenen ders notları okunacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33