Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri,İş sözleşmesinde tarafların borçları ,Çalışma ve dinlenme süreleri,İş sözleşmesinin sona ermesi I,İş sözleşmesinin sona ermesi II,İş güvencesi,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Toplu iş hukuku ,Sosyal güvenlik kavramı, gelişimi ve kapsamı,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatır. | 12, 16, 9 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatır. | 12, 16, 9 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanır. | 12, 16, 9 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözer. | 12, 16, 9 | A |
5. İş hayatında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterir. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | Dersin kaynağı, sf., 3-15 |
2 | İş hukukun temel kavramları | Dersin kaynağı, sf., 15-26 |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri | Dersin kaynağı, sf., 31-49 |
4 | İş sözleşmesinde tarafların borçları | Dersin kaynağı, sf., 55-67 |
5 | Çalışma ve dinlenme süreleri | Dersin kaynağı, sf., 69-80 |
6 | İş sözleşmesinin sona ermesi I | Dersin kaynağı, sf., 85-109 |
7 | İş sözleşmesinin sona ermesi II | Dersin kaynağı, sf., 85-109 |
8 | İş güvencesi | Dersin kaynağı, sf., 115-122 |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | Dersin kaynağı, sf., 129-139 |
10 | Toplu iş hukuku | Dersin kaynağı, sf., 159-177 |
11 | Sosyal güvenlik kavramı, gelişimi ve kapsamı | Dersin kaynağı, sf., 183-208 |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Dersin kaynağı, sf., 255-271 |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Dersin kaynağı, sf., 277-319 |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Dersin kaynağı, sf., 327-340 |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, Güncel baskısı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(127/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri,İş sözleşmesinde tarafların borçları ,Çalışma ve dinlenme süreleri,İş sözleşmesinin sona ermesi I,İş sözleşmesinin sona ermesi II,İş güvencesi,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Toplu iş hukuku ,Sosyal güvenlik kavramı, gelişimi ve kapsamı,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatır. | 12, 16, 9 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatır. | 12, 16, 9 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanır. | 12, 16, 9 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözer. | 12, 16, 9 | A |
5. İş hayatında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterir. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | Dersin kaynağı, sf., 3-15 |
2 | İş hukukun temel kavramları | Dersin kaynağı, sf., 15-26 |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri | Dersin kaynağı, sf., 31-49 |
4 | İş sözleşmesinde tarafların borçları | Dersin kaynağı, sf., 55-67 |
5 | Çalışma ve dinlenme süreleri | Dersin kaynağı, sf., 69-80 |
6 | İş sözleşmesinin sona ermesi I | Dersin kaynağı, sf., 85-109 |
7 | İş sözleşmesinin sona ermesi II | Dersin kaynağı, sf., 85-109 |
8 | İş güvencesi | Dersin kaynağı, sf., 115-122 |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | Dersin kaynağı, sf., 129-139 |
10 | Toplu iş hukuku | Dersin kaynağı, sf., 159-177 |
11 | Sosyal güvenlik kavramı, gelişimi ve kapsamı | Dersin kaynağı, sf., 183-208 |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Dersin kaynağı, sf., 255-271 |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Dersin kaynağı, sf., 277-319 |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | Dersin kaynağı, sf., 327-340 |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, Güncel baskısı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |