Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA II-Bahar Dönemi3+187,58
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,Ölçme değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.
2İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
10İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14Ölçme değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA II-Bahar Dönemi3+187,58
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,Ölçme değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.
2İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
10İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14Ölçme değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33