Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir 9A
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir 16, 9A
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir16, 9A
3.1. İş fikirlerini değerlendirir
3.2. İş modelini sorgular
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir16, 9A
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir16, 9A
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir16, 9A
6.1. Yasal süreçleri sıralar
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir16, 9A
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder
7.2. Ortak olmayı değerlendirir
7.3. Franchising sistemini değerlendirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri
2Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar
3Girişimcilerde bulunması gereken özellikler
4Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları
5Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları
6Girişimcilik türleri
7Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri
8Girişimcilik ve yaratıcılık
9Girişimcilik ve yenlilikçilik
10Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri
11Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma
12İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma
13Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik
14Girişimcilikte iş planı süreçleri
Kaynak
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel /
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir 9A
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir 16, 9A
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir16, 9A
3.1. İş fikirlerini değerlendirir
3.2. İş modelini sorgular
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir16, 9A
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir16, 9A
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir16, 9A
6.1. Yasal süreçleri sıralar
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir16, 9A
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder
7.2. Ortak olmayı değerlendirir
7.3. Franchising sistemini değerlendirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri
2Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar
3Girişimcilerde bulunması gereken özellikler
4Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları
5Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları
6Girişimcilik türleri
7Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri
8Girişimcilik ve yaratıcılık
9Girişimcilik ve yenlilikçilik
10Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri
11Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma
12İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma
13Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik
14Girişimcilikte iş planı süreçleri
Kaynak
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel /
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
X
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
X
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33