Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERFORMANS VE ÜCRET YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPerformans yönetimi, iş değerlemesi, ücret yönetimi, ödül ve öneri sistemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Performans Yönetimi Kavramı, Performans Yönetiminin Önemi, Amaçları ve İşlevleri,Performans Yönetiminin Kullanım Alanları,Performans Değerlendirme Süreci,Performans Değerlendirme Yöntemleri,Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri,Performans Değerlendirmede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler,Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri,Ücret Kavramı,Ücret Yönetiminin Amaçları ve Ücretlendirme İlkeleri, İşletmelerde Ücret ve Maaş Politikasını Etkileyen Faktörler,Ücret Yapısının Kurulması,Ücret Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulaması,Ödül ve Öneri Sistemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Performans yönetim sistemlerini tartışabilecektir. 16, 9A, E
1.1. Performans yönetim sistemlerinin amaçlarını kendi cümleleri ile ifade eder.
1.2. performans yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.16, 9A, E
2. İş değerlemesini ücret sistemleri açısından tartışabilecektir. 16, 9A, E
2.1. İş değerlemesi süreci ile ilgili temel kavramları tanımlar. 16, 9A, E
2.2. İş değerlemesi yöntemlerini listeler.16, 9A, E
2.3. İş değerleme metodlarını avantajları ve dezavantajları açısından karşılaştırır.16, 9A
3. Geleneksel ve Güncel Performans değerleme yöntemlerini listeler16, 9A, E
3.1. Geleneksel performans değerleme yöntemlerini anlar.
3.2. Güncel performans değerleme yöntemlerini bilir.
4. Ücret yönetimi ilkelerini kavrayabilecektir. 10, 16, 9A
4.1. Ücret yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir.
4.2. Ücret yönetiminde farklı yöntemleri bilir.
5. Performansa bağlı ücret belirleme teknikleri kavranabilecektir.10, 16, 9A
5.1. Performansa bağlı ücreti etkileyen faktörleri anlar.
5.2. Performansa bağlı ücretin farklarını bilir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Performans Yönetimi Kavramı
2 Performans Yönetiminin Önemi, Amaçları ve İşlevleri
3Performans Yönetiminin Kullanım Alanları
4Performans Değerlendirme Süreci
5Performans Değerlendirme Yöntemleri
6Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri
7Performans Değerlendirmede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler
8Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri
9Ücret Kavramı
10Ücret Yönetiminin Amaçları ve Ücretlendirme İlkeleri
11 İşletmelerde Ücret ve Maaş Politikasını Etkileyen Faktörler
12Ücret Yapısının Kurulması
13Ücret Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulaması
14Ödül ve Öneri Sistemleri
Kaynak
1. Barutçugil, İsmet , Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul, 2002) - 2. Benligiray, Serap, Ücret Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)148
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PERFORMANS VE ÜCRET YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erkan ATAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPerformans yönetimi, iş değerlemesi, ücret yönetimi, ödül ve öneri sistemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Performans Yönetimi Kavramı, Performans Yönetiminin Önemi, Amaçları ve İşlevleri,Performans Yönetiminin Kullanım Alanları,Performans Değerlendirme Süreci,Performans Değerlendirme Yöntemleri,Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri,Performans Değerlendirmede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler,Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri,Ücret Kavramı,Ücret Yönetiminin Amaçları ve Ücretlendirme İlkeleri, İşletmelerde Ücret ve Maaş Politikasını Etkileyen Faktörler,Ücret Yapısının Kurulması,Ücret Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulaması,Ödül ve Öneri Sistemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Performans yönetim sistemlerini tartışabilecektir. 16, 9A, E
1.1. Performans yönetim sistemlerinin amaçlarını kendi cümleleri ile ifade eder.
1.2. performans yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.16, 9A, E
2. İş değerlemesini ücret sistemleri açısından tartışabilecektir. 16, 9A, E
2.1. İş değerlemesi süreci ile ilgili temel kavramları tanımlar. 16, 9A, E
2.2. İş değerlemesi yöntemlerini listeler.16, 9A, E
2.3. İş değerleme metodlarını avantajları ve dezavantajları açısından karşılaştırır.16, 9A
3. Geleneksel ve Güncel Performans değerleme yöntemlerini listeler16, 9A, E
3.1. Geleneksel performans değerleme yöntemlerini anlar.
3.2. Güncel performans değerleme yöntemlerini bilir.
4. Ücret yönetimi ilkelerini kavrayabilecektir. 10, 16, 9A
4.1. Ücret yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir.
4.2. Ücret yönetiminde farklı yöntemleri bilir.
5. Performansa bağlı ücret belirleme teknikleri kavranabilecektir.10, 16, 9A
5.1. Performansa bağlı ücreti etkileyen faktörleri anlar.
5.2. Performansa bağlı ücretin farklarını bilir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Performans Yönetimi Kavramı
2 Performans Yönetiminin Önemi, Amaçları ve İşlevleri
3Performans Yönetiminin Kullanım Alanları
4Performans Değerlendirme Süreci
5Performans Değerlendirme Yöntemleri
6Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri
7Performans Değerlendirmede Yapılan Hatalar ve Alınacak Önlemler
8Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri
9Ücret Kavramı
10Ücret Yönetiminin Amaçları ve Ücretlendirme İlkeleri
11 İşletmelerde Ücret ve Maaş Politikasını Etkileyen Faktörler
12Ücret Yapısının Kurulması
13Ücret Sistemlerinin Tasarımı ve Uygulaması
14Ödül ve Öneri Sistemleri
Kaynak
1. Barutçugil, İsmet , Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul, 2002) - 2. Benligiray, Serap, Ücret Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
X
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
X
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
X
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
X
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33