Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Erdal DERİNDERE, Dr.Öğr.Üye. Deniz SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYönetim ve Organizasyon meseleleri ile Örgüt Kültürü arasındaki bağlantıları kurarak Örgütsel Öğrenme yoluyla sürdürülebilir firma konusunda teorik ve pratik becerileri edinmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; Literatür,İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileri,Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor,Çalışmanın 10 Kavramsallaştırılması,İş Yaşamının Boyutları,İş Yaşamının Boyutları,Ulusal Kültürler ve Şirket Kültürü,Türk Kültüründe Yönetmek,Aile İşletmesi Kültürü,Öğrenen Organizasyon Teorisi,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Yönetim ve Organizasyon Literatürü,Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.3.Aile İşletmesi Kültürünü bilir, açıklar ve yorumlar.9A
5.1.Yönetim ve Organizasyon Literatürü ile Türkiye uygulamaları arasındaki ilişkileri yorumlar.13, 19, 9A
1. Yönetim ve Organizasyon Disiplinlerinin doğuş, gelişme, yapı ve işlevlerini tarihsel arka planlarıyla bilir19, 9A, E
1.1 Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar ve teorilerin ardındaki varsayımları bilir, yorumlar ve açıklar.19, 9A, E
1.2. İş Yönetimi ve İşletme Yönetimi arasındaki farkı ve önemini bilir, yorumlar ve açıklar.13, 9A, E
1.3. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün firma/yönetim odaklılığını bilir, yorumlar ve açıklar.19, 9A
2. Örgüt, çalışma ve iş yaşamının boyutları arasındaki ilişkileri bilir ve tanımlar.19, 9A
2.1. Yönetim ve Organizasyon Teorilerindeki örgüt kavramsallaştırmalarını bilir, yorumlar ve açıklar.19, 9A
2.2. Yönetim ve Sosyal Bilimler literatüründeki çalışmanın 10 kavramsallaştırılmasıı bilir, yorumlar ve açıklar.10, 9A
2.3. Felsefenin Örgüt Düşüncesine katkısı olarak İş Yaşamının Boyutlarını bilir, açıklar ve yorumlar.19, 9A
3. Örgüt Kültürü Kavramını bilir, açıklar ve yorumlar.9A
3.1. Ulusal Kültürlerin Şirket Kültürleri üzerindeki etkisini bilir, açıklar ve yorumlar.
3.2. Türk Kültürünün Şirket Kültürü üzerindeki etkini bilir, açıklar ve yorumlar.13, 19, 9A
3.4. Örgüt Kültürü ile Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir, açıklar ve yorumlar
4. Örgütsel Öğrenme kavramını teorik ve pratik olarak bilir ve açıklar.19, 9A, E
4.1. Üç ana öğrenme yetkinliğini (Beş Disiplin), yedi öğrenme yetersizliğini, üç açıklama düzeyini bilir.19, 9A
4.2. Sistem Düşüncesini bilir, açıklar ve yorumlar.19, 9A
4.3. Çekirdek Disiplinleri bilir.10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2, 20, 21, 23, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E, F, G, H
4.4. Öğrenen Organzasyon uygulamaları ve kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibidir.19, 9A
4.5. Örgüt Kültürü, Örgütsel Öğrenme ve Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir ve yorumlar.19, 9A
5. Yönetim ve Organizasyonla ilgili disiplinler, kurumlar ve teoriler ile örgütlerin gerçek dünyası arasındaki ilişkileri açıklar ve yorumlar.19, 9A
5.2. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün çeşitlerini, uygulamacılara katkılarını ve Türkiyede üretilen literatürün özelliklerini bilir ve yorumlar.19, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; LiteratürYönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19
2İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileriÇalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48
3Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde MetaforAristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10)
4Çalışmanın 10 KavramsallaştırılmasıKüresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216)
5İş Yaşamının BoyutlarıTürk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229)
6İş Yaşamının BoyutlarıAile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114)
7Ulusal Kültürler ve Şirket KültürüBeşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36)
8Türk Kültüründe YönetmekKapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15)
9Aile İşletmesi KültürüŞimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59)
10Öğrenen Organizasyon TeorisiKurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240)
11Öğrenen Organizasyon UygulamasıSüper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14)
12Öğrenen Organizasyon UygulamasıBaşarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18)
13Yönetim ve Organizasyon LiteratürüÖnce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30)
14Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz?Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235)
Kaynak
Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19 Çalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48 Aristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10) Küresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216) Türk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229) Aile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114) Beşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36) Kapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15) Şimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59) Kurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240) Süper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14) Başarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18) Önce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30) Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235) Yönetim ve Organizasyon; Polat Tunçer, Beta, 2012 (sayfa: 416-428) Öğrenen Organizasyon Yolculuğu; Evrim Çalkavur, Remzi Kitabevi, 2006 (Ders Kitabı Olarak Kullanılacaktır.)
İşletme Hastalığına Tutulmuş Toplum; Vincent de Gulejac, Ayrıntı, 2013 Tavsiye Edilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme21428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Erdal DERİNDERE, Dr.Öğr.Üye. Deniz SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYönetim ve Organizasyon meseleleri ile Örgüt Kültürü arasındaki bağlantıları kurarak Örgütsel Öğrenme yoluyla sürdürülebilir firma konusunda teorik ve pratik becerileri edinmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; Literatür,İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileri,Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor,Çalışmanın 10 Kavramsallaştırılması,İş Yaşamının Boyutları,İş Yaşamının Boyutları,Ulusal Kültürler ve Şirket Kültürü,Türk Kültüründe Yönetmek,Aile İşletmesi Kültürü,Öğrenen Organizasyon Teorisi,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Yönetim ve Organizasyon Literatürü,Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3.3.Aile İşletmesi Kültürünü bilir, açıklar ve yorumlar.9A
5.1.Yönetim ve Organizasyon Literatürü ile Türkiye uygulamaları arasındaki ilişkileri yorumlar.13, 19, 9A
1. Yönetim ve Organizasyon Disiplinlerinin doğuş, gelişme, yapı ve işlevlerini tarihsel arka planlarıyla bilir19, 9A, E
1.1 Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar ve teorilerin ardındaki varsayımları bilir, yorumlar ve açıklar.19, 9A, E
1.2. İş Yönetimi ve İşletme Yönetimi arasındaki farkı ve önemini bilir, yorumlar ve açıklar.13, 9A, E
1.3. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün firma/yönetim odaklılığını bilir, yorumlar ve açıklar.19, 9A
2. Örgüt, çalışma ve iş yaşamının boyutları arasındaki ilişkileri bilir ve tanımlar.19, 9A
2.1. Yönetim ve Organizasyon Teorilerindeki örgüt kavramsallaştırmalarını bilir, yorumlar ve açıklar.19, 9A
2.2. Yönetim ve Sosyal Bilimler literatüründeki çalışmanın 10 kavramsallaştırılmasıı bilir, yorumlar ve açıklar.10, 9A
2.3. Felsefenin Örgüt Düşüncesine katkısı olarak İş Yaşamının Boyutlarını bilir, açıklar ve yorumlar.19, 9A
3. Örgüt Kültürü Kavramını bilir, açıklar ve yorumlar.9A
3.1. Ulusal Kültürlerin Şirket Kültürleri üzerindeki etkisini bilir, açıklar ve yorumlar.
3.2. Türk Kültürünün Şirket Kültürü üzerindeki etkini bilir, açıklar ve yorumlar.13, 19, 9A
3.4. Örgüt Kültürü ile Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir, açıklar ve yorumlar
4. Örgütsel Öğrenme kavramını teorik ve pratik olarak bilir ve açıklar.19, 9A, E
4.1. Üç ana öğrenme yetkinliğini (Beş Disiplin), yedi öğrenme yetersizliğini, üç açıklama düzeyini bilir.19, 9A
4.2. Sistem Düşüncesini bilir, açıklar ve yorumlar.19, 9A
4.3. Çekirdek Disiplinleri bilir.10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2, 20, 21, 23, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E, F, G, H
4.4. Öğrenen Organzasyon uygulamaları ve kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibidir.19, 9A
4.5. Örgüt Kültürü, Örgütsel Öğrenme ve Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir ve yorumlar.19, 9A
5. Yönetim ve Organizasyonla ilgili disiplinler, kurumlar ve teoriler ile örgütlerin gerçek dünyası arasındaki ilişkileri açıklar ve yorumlar.19, 9A
5.2. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün çeşitlerini, uygulamacılara katkılarını ve Türkiyede üretilen literatürün özelliklerini bilir ve yorumlar.19, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; LiteratürYönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19
2İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileriÇalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48
3Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde MetaforAristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10)
4Çalışmanın 10 KavramsallaştırılmasıKüresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216)
5İş Yaşamının BoyutlarıTürk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229)
6İş Yaşamının BoyutlarıAile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114)
7Ulusal Kültürler ve Şirket KültürüBeşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36)
8Türk Kültüründe YönetmekKapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15)
9Aile İşletmesi KültürüŞimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59)
10Öğrenen Organizasyon TeorisiKurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240)
11Öğrenen Organizasyon UygulamasıSüper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14)
12Öğrenen Organizasyon UygulamasıBaşarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18)
13Yönetim ve Organizasyon LiteratürüÖnce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30)
14Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz?Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235)
Kaynak
Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19 Çalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48 Aristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10) Küresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216) Türk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229) Aile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114) Beşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36) Kapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15) Şimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59) Kurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240) Süper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14) Başarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18) Önce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30) Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235) Yönetim ve Organizasyon; Polat Tunçer, Beta, 2012 (sayfa: 416-428) Öğrenen Organizasyon Yolculuğu; Evrim Çalkavur, Remzi Kitabevi, 2006 (Ders Kitabı Olarak Kullanılacaktır.)
İşletme Hastalığına Tutulmuş Toplum; Vincent de Gulejac, Ayrıntı, 2013 Tavsiye Edilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme
X
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
12
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma
X
14
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33