Marka İletişimi dersinin amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Marka Nedir? ,Marka Yönetimi ,Marka Konumlandırma ,Marka Konumlandırma Stratejileri,Marka Kimliği ,Marka İletişimi ,Markalama Süreci,Marka Denkliği ,Markalama Stratejileri ,Sembolik ve İşlevsel Markalama ,Markalama ve Tüketici Davranışı ,Markalama ve Yeni Medya; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Markayı tanıyabilirler
16, 2, 9
A, D, E, F
1.2.Marka kimliği oluşturabilirler
16, 9
D
2.Markalama becerilerini kazanırlar
2, 9
A, D
3.1.Marka için strateji üretebilirler
10, 9
A, D, F
3.2.Marka için taktik üretebilirler
16, 2, 9
A, D
1.1. Markanın konumlandırmasını yapabililer
16
A, D, F
2.2. Markanın rakipleri ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi kurabilirler
9
A, D, F
3. Markayı rakipler arasında zirveye taşıyabilirler
10, 16, 9
A, D, E
4. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek,
5. Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek,
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Marka Nedir?
2
Marka Yönetimi
3
Marka Konumlandırma
4
Marka Konumlandırma Stratejileri
5
Marka Kimliği
6
Marka İletişimi
7
Markalama Süreci
8
Marka Denkliği
9
Markalama Stratejileri
10
Sembolik ve İşlevsel Markalama
11
Markalama ve Tüketici Davranışı
12
Markalama ve Yeni Medya
Kaynak
Stratejik Marka Yönetimi / Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu
Marka Yönetimi / Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun
Marka Hikayeleri – John Grant
Markalar ve Markalaşma – Rita Clifton
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
8
32
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
2
2
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
6
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MARKA İLETİŞİMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Gözde GÜLERYÜZ, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Marka İletişimi dersinin amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Marka Nedir? ,Marka Yönetimi ,Marka Konumlandırma ,Marka Konumlandırma Stratejileri,Marka Kimliği ,Marka İletişimi ,Markalama Süreci,Marka Denkliği ,Markalama Stratejileri ,Sembolik ve İşlevsel Markalama ,Markalama ve Tüketici Davranışı ,Markalama ve Yeni Medya; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Markayı tanıyabilirler
16, 2, 9
A, D, E, F
1.2.Marka kimliği oluşturabilirler
16, 9
D
2.Markalama becerilerini kazanırlar
2, 9
A, D
3.1.Marka için strateji üretebilirler
10, 9
A, D, F
3.2.Marka için taktik üretebilirler
16, 2, 9
A, D
1.1. Markanın konumlandırmasını yapabililer
16
A, D, F
2.2. Markanın rakipleri ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi kurabilirler
9
A, D, F
3. Markayı rakipler arasında zirveye taşıyabilirler
10, 16, 9
A, D, E
4. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek,
5. Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek,
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Marka Nedir?
2
Marka Yönetimi
3
Marka Konumlandırma
4
Marka Konumlandırma Stratejileri
5
Marka Kimliği
6
Marka İletişimi
7
Markalama Süreci
8
Marka Denkliği
9
Markalama Stratejileri
10
Sembolik ve İşlevsel Markalama
11
Markalama ve Tüketici Davranışı
12
Markalama ve Yeni Medya
Kaynak
Stratejik Marka Yönetimi / Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu
Marka Yönetimi / Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun
Marka Hikayeleri – John Grant
Markalar ve Markalaşma – Rita Clifton
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.