Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Gözde GÜLERYÜZ, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMarka İletişimi dersinin amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir? ,Marka Yönetimi ,Marka Konumlandırma ,Marka Konumlandırma Stratejileri,Marka Kimliği ,Marka İletişimi ,Markalama Süreci,Marka Denkliği ,Markalama Stratejileri ,Sembolik ve İşlevsel Markalama ,Markalama ve Tüketici Davranışı ,Markalama ve Yeni Medya; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Markayı tanıyabilirler16, 2, 9A, D, E, F
1.2.Marka kimliği oluşturabilirler16, 9D
2.Markalama becerilerini kazanırlar2, 9A, D
3.1.Marka için strateji üretebilirler10, 9A, D, F
3.2.Marka için taktik üretebilirler16, 2, 9A, D
1.1. Markanın konumlandırmasını yapabililer16A, D, F
2.2. Markanın rakipleri ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi kurabilirler9A, D, F
3. Markayı rakipler arasında zirveye taşıyabilirler10, 16, 9A, D, E
4. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek,
5. Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek,
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Nedir?
2Marka Yönetimi
3Marka Konumlandırma
4Marka Konumlandırma Stratejileri
5Marka Kimliği
6Marka İletişimi
7Markalama Süreci
8Marka Denkliği
9Markalama Stratejileri
10Sembolik ve İşlevsel Markalama
11Markalama ve Tüketici Davranışı
12Markalama ve Yeni Medya
Kaynak
Stratejik Marka Yönetimi / Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu Marka Yönetimi / Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun
Marka Hikayeleri – John Grant Markalar ve Markalaşma – Rita Clifton

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4832
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Gözde GÜLERYÜZ, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMarka İletişimi dersinin amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürerek kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir? ,Marka Yönetimi ,Marka Konumlandırma ,Marka Konumlandırma Stratejileri,Marka Kimliği ,Marka İletişimi ,Markalama Süreci,Marka Denkliği ,Markalama Stratejileri ,Sembolik ve İşlevsel Markalama ,Markalama ve Tüketici Davranışı ,Markalama ve Yeni Medya; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Markayı tanıyabilirler16, 2, 9A, D, E, F
1.2.Marka kimliği oluşturabilirler16, 9D
2.Markalama becerilerini kazanırlar2, 9A, D
3.1.Marka için strateji üretebilirler10, 9A, D, F
3.2.Marka için taktik üretebilirler16, 2, 9A, D
1.1. Markanın konumlandırmasını yapabililer16A, D, F
2.2. Markanın rakipleri ve hedef kitlesi arasındaki iletişimi kurabilirler9A, D, F
3. Markayı rakipler arasında zirveye taşıyabilirler10, 16, 9A, D, E
4. Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek,
5. Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek,
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Nedir?
2Marka Yönetimi
3Marka Konumlandırma
4Marka Konumlandırma Stratejileri
5Marka Kimliği
6Marka İletişimi
7Markalama Süreci
8Marka Denkliği
9Markalama Stratejileri
10Sembolik ve İşlevsel Markalama
11Markalama ve Tüketici Davranışı
12Markalama ve Yeni Medya
Kaynak
Stratejik Marka Yönetimi / Prof.Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu Marka Yönetimi / Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun
Marka Hikayeleri – John Grant Markalar ve Markalaşma – Rita Clifton

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14