Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin ve görsel düşünme geliştirilmesidir
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel teknik bilgileri edinebilmek10, 16, 6, 9A, D, E, F, H
2. Bakışı geliştirebilmek10, 16, 6, 9A, E, F, H
3. Yaratıcılığı geliştirebilmek10, 16, 6, 9A, E, F
4. Fotoğraf çekebilir.10, 16, 6, 9A, E, F, H
5. Yaratıcı fotoğraf çekebilir.10, 16, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso
3Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
4Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu
5Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
6Bütünlük
7Denge ve Yerçekimi
8Doğrultular ve Yönler
9Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma
10Uygulama
11Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak
John Berger - Görme Biçimleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin ve görsel düşünme geliştirilmesidir
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel teknik bilgileri edinebilmek10, 16, 6, 9A, D, E, F, H
2. Bakışı geliştirebilmek10, 16, 6, 9A, E, F, H
3. Yaratıcılığı geliştirebilmek10, 16, 6, 9A, E, F
4. Fotoğraf çekebilir.10, 16, 6, 9A, E, F, H
5. Yaratıcı fotoğraf çekebilir.10, 16, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso
3Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
4Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu
5Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
6Bütünlük
7Denge ve Yerçekimi
8Doğrultular ve Yönler
9Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma
10Uygulama
11Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak
John Berger - Görme Biçimleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14