Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Vildan DİNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,Psikoloji ve Yaşam,Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Öğrenme ve Davranış Analizi,Bellek,Bilişsel Süreçler,Bilişsel Süreçler,Zeka,Zeka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.10, 16, 19, 9A
1.1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar.
1.2. Psikolojide temel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırır.
1.3. Psikoloji biliminin araştırma alanlarını tanımlar.
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.16, 9A
2.1. Koşullu öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.2. Edimsel öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.3. Model alarak öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.13, 16, 19, 9A
3.1. Piaget' in bilişsel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
3.2. Erikson’un psikososyal gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
3.3. Freud'un psikoseksüel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
3.4. Kohlberg’in ahlak gelişimi kuramını dönemleriyle tanımlar.37
4. Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir.19, 5, 9A
4.1. Kişilik kuramlarını anlatır.
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir.10, 23, 9A
5.1. Psikolojik bozukluk türlerini anlatır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı
2Psikoloji ve YaşamRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19)
3Davranışın Biyolojik ve Evrimsel TemelleriRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78)
4Duyum ve AlgıRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
5Duyum ve AlgıRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
6Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlarRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
7Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlarRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
8Öğrenme ve Davranış AnaliziRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156)
9BellekRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205)
10Bilişsel SüreçlerRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
11Bilişsel SüreçlerRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
12ZekaRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; Sayfa 239-259)
13ZekaRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9 -Sayfa 239-259)
14Genel tekrar
Kaynak
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition. ISBN: 9781292034850
Derste kullanılan Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Vildan DİNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,Psikoloji ve Yaşam,Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Öğrenme ve Davranış Analizi,Bellek,Bilişsel Süreçler,Bilişsel Süreçler,Zeka,Zeka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.10, 16, 19, 9A
1.1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar.
1.2. Psikolojide temel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırır.
1.3. Psikoloji biliminin araştırma alanlarını tanımlar.
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.16, 9A
2.1. Koşullu öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.2. Edimsel öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.3. Model alarak öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.13, 16, 19, 9A
3.1. Piaget' in bilişsel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
3.2. Erikson’un psikososyal gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
3.3. Freud'un psikoseksüel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
3.4. Kohlberg’in ahlak gelişimi kuramını dönemleriyle tanımlar.37
4. Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir.19, 5, 9A
4.1. Kişilik kuramlarını anlatır.
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir.10, 23, 9A
5.1. Psikolojik bozukluk türlerini anlatır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı
2Psikoloji ve YaşamRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19)
3Davranışın Biyolojik ve Evrimsel TemelleriRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78)
4Duyum ve AlgıRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
5Duyum ve AlgıRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
6Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlarRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
7Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlarRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
8Öğrenme ve Davranış AnaliziRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156)
9BellekRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205)
10Bilişsel SüreçlerRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
11Bilişsel SüreçlerRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
12ZekaRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; Sayfa 239-259)
13ZekaRichard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9 -Sayfa 239-259)
14Genel tekrar
Kaynak
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition. ISBN: 9781292034850
Derste kullanılan Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14