Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, kurumların ihtiyaç duyduğu halkla ilişkiler danışmanlarına iş yaşamında kullanabilecekleri teorik ve pratik beceriyi kazandırmayı hedef edinmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri,Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler,Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?,Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle,Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler,Kurum Kimliği,Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi İletişim,Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,Sponsorluk,Halkla İlişkiler Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla İlişkiler faaliyetinde hedef kitleyi seçebilecektir. 16, 4, 9E, F
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iç ve dış hedef kitleyi tanır.16, 19, 9E, F
1.2. Hedef kitle belirleme nedenlerini tartışır. 19, 9E, F
1.3. Hedef kitle belirleme sonuçlarını yorumlarlar. 16, 19, 9A, D
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir. 13, 16, 4, 9A, E
2.1. Krizi tanımlar. 10, 16, 9A, E
2.2. Krizi olay yerine getiren faktörleri sınıflandırır. 12, 19, 9A, E
2.3. Kriz yönetimi adımları sıralar. 12, 2, 9A, E, F
3. Kampanyalar hazırlayabilecektir. 2, 4, 9E, F
3.1. Halkla İlişkiler birimi, kampanyanın adımlarını yönetir. 12, 2, 4, 9A, E, F
3.2. Toplam bilgi mevcutlarını toplamdaki pozisyonlarla karşılaştırır. 16, 20, 9D, E
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini ortaya koyar.13, 2, 20, 9A, E, F
4. İşletmeler tarafından yapılan Halkla İlişkiler programlarını yorumlayabilecektir.11, 15, 16, 6, 8, 9E, F, H
4.1. Etkinlik hazırlamada araştırma sürecini kavrar.
4.2. Etkinlik hazırlamada planlama sürecini kavrar
4.3 Etkinlik hazırlamada değerlendirme sürecini kavrar.
4.4. Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
5. Halkla ilişkiler disiplini konusunda kuramsal bakış edilecektir.16, 9A, D
5.1. Halkla ilişkiler modellerini kavrar.
5.3. Halkla ilişkiler teoristlerini tanır.
52. Halkla ilişkiler teorilerini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?
2Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri
3Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler
4Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?
5Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle
6Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci
7Kurumsal Sosyal Sorumluluk
8Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler
9Kurum Kimliği
10Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler
11Kurum İçi İletişim
12Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13Sponsorluk
14Halkla İlişkiler Vaka Çalışması
Kaynak
Ders slaytları, Önerilen Kaynak Kitaplar, Örnek iletişim çalışmaları.
Filiz Balta Peltekoğlu “Halkla İlişkiler Nedir?" BETA Basım Yayım ISBN 6053330646,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, kurumların ihtiyaç duyduğu halkla ilişkiler danışmanlarına iş yaşamında kullanabilecekleri teorik ve pratik beceriyi kazandırmayı hedef edinmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri,Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler,Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?,Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle,Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler,Kurum Kimliği,Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi İletişim,Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,Sponsorluk,Halkla İlişkiler Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla İlişkiler faaliyetinde hedef kitleyi seçebilecektir. 16, 4, 9E, F
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iç ve dış hedef kitleyi tanır.16, 19, 9E, F
1.2. Hedef kitle belirleme nedenlerini tartışır. 19, 9E, F
1.3. Hedef kitle belirleme sonuçlarını yorumlarlar. 16, 19, 9A, D
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir. 13, 16, 4, 9A, E
2.1. Krizi tanımlar. 10, 16, 9A, E
2.2. Krizi olay yerine getiren faktörleri sınıflandırır. 12, 19, 9A, E
2.3. Kriz yönetimi adımları sıralar. 12, 2, 9A, E, F
3. Kampanyalar hazırlayabilecektir. 2, 4, 9E, F
3.1. Halkla İlişkiler birimi, kampanyanın adımlarını yönetir. 12, 2, 4, 9A, E, F
3.2. Toplam bilgi mevcutlarını toplamdaki pozisyonlarla karşılaştırır. 16, 20, 9D, E
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini ortaya koyar.13, 2, 20, 9A, E, F
4. İşletmeler tarafından yapılan Halkla İlişkiler programlarını yorumlayabilecektir.11, 15, 16, 6, 8, 9E, F, H
4.1. Etkinlik hazırlamada araştırma sürecini kavrar.
4.2. Etkinlik hazırlamada planlama sürecini kavrar
4.3 Etkinlik hazırlamada değerlendirme sürecini kavrar.
4.4. Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
5. Halkla ilişkiler disiplini konusunda kuramsal bakış edilecektir.16, 9A, D
5.1. Halkla ilişkiler modellerini kavrar.
5.3. Halkla ilişkiler teoristlerini tanır.
52. Halkla ilişkiler teorilerini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?
2Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri
3Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler
4Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?
5Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle
6Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci
7Kurumsal Sosyal Sorumluluk
8Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler
9Kurum Kimliği
10Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler
11Kurum İçi İletişim
12Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13Sponsorluk
14Halkla İlişkiler Vaka Çalışması
Kaynak
Ders slaytları, Önerilen Kaynak Kitaplar, Örnek iletişim çalışmaları.
Filiz Balta Peltekoğlu “Halkla İlişkiler Nedir?" BETA Basım Yayım ISBN 6053330646,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14