Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İLETİŞİM -Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU, Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKurumsal iletişim, kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi paydaşları ile ilişkilerini içermektedir. Bu derste, öğrencilere kurumların farklı amaçlarla ve farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yöneteceği hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı,Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler,Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları,Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II,Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri,Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim,Kurumsal İletişimde Online Krizler,Online Krizlerin Yönetilmesi,Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim,Kurumsal İletişim ve Etik,Whistleblowing,Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurumsallaşmış işletmelerin kurumsal iletişim departmanlarında çalışabilir,13, 16, 4, 9A, F
2.Kurumsal iletişim araçlarını tanıyabilir, kullanabilir.9A
3.Kurumsal iletişim stratejileri üretebilir, bu stratejileri uygulayabilir.13, 2, 9A, E, F
4.Medya ile iletişim yürütebilir,20, 9F
5.Kurumsal iletişime yardımcı olacak bilişim teknolojilerini bilebilir ve kullanabilir,16, 9A
6.Kriz yönetimi yapabilir.12, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı
2Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler
3Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları
4Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler
5Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama
6Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II
7Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri
8Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim
9Kurumsal İletişimde Online Krizler
10Online Krizlerin Yönetilmesi
11Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim
12Kurumsal İletişim ve Etik
13Whistleblowing
14Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar
Kaynak
Ders slaytları, önerilen yardımcı kaynaklar, Öğr. Gör. notları
Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim – Beril Akıncı Vural – Mikail Bat / İletişim Yayınları Bayram Kaya; Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi. Başak Solmaz, Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi. Rüveyda Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını. Ebru Uzunoğlu v.d, İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say yayınları. Zeyyat Sabuncuoğlu, Murat Gümüş, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4832
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İLETİŞİM -Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İlker Fatih KUŞÇU, Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKurumsal iletişim, kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi paydaşları ile ilişkilerini içermektedir. Bu derste, öğrencilere kurumların farklı amaçlarla ve farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdikleri iletişim çalışmalarını nasıl yöneteceği hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı,Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler,Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları,Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama,Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II,Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri,Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim,Kurumsal İletişimde Online Krizler,Online Krizlerin Yönetilmesi,Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim,Kurumsal İletişim ve Etik,Whistleblowing,Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kurumsallaşmış işletmelerin kurumsal iletişim departmanlarında çalışabilir,13, 16, 4, 9A, F
2.Kurumsal iletişim araçlarını tanıyabilir, kullanabilir.9A
3.Kurumsal iletişim stratejileri üretebilir, bu stratejileri uygulayabilir.13, 2, 9A, E, F
4.Medya ile iletişim yürütebilir,20, 9F
5.Kurumsal iletişime yardımcı olacak bilişim teknolojilerini bilebilir ve kullanabilir,16, 9A
6.Kriz yönetimi yapabilir.12, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal İletişim Kavramı ve Kurumların İletişime Yaklaşımı
2Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması – İşlevi, Öğeleri, Hedefler
3Kurumsal İletişim Kanalları ve İletişim Ağları
4Kurumsal İletişimi Engelleyen Faktörler
5Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama
6Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama II
7Kurumsal İletişimde Medya İlişkileri
8Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim
9Kurumsal İletişimde Online Krizler
10Online Krizlerin Yönetilmesi
11Kurumlarda İç İletişim Kavramı ve Yazılı İletişim
12Kurumsal İletişim ve Etik
13Whistleblowing
14Genel Değerlendirme - Sınav Öncesi Tekrar
Kaynak
Ders slaytları, önerilen yardımcı kaynaklar, Öğr. Gör. notları
Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim – Beril Akıncı Vural – Mikail Bat / İletişim Yayınları Bayram Kaya; Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi. Başak Solmaz, Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi. Rüveyda Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını. Ebru Uzunoğlu v.d, İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say yayınları. Zeyyat Sabuncuoğlu, Murat Gümüş, Örgütlerde İletişim, Arıkan Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14