Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ETKİNLİK KAMPANYA VE STRATEJİ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin bir etkinliğin temel aşamalarına vakıf olmalarını sağlama amacındadır. Ders, gösteri, konser, festival, kurumsal etkinlik gibi genel olarak eğlence sektörünün içerisinde yer alan farklı etkinliklerin tasarımı ve gerçekleştirilmesi ile ilgili konulara bakar. Vizyon, amaç, hedef kitle, gerçekleştirilebilirlik kriterleri üzerinden gerçek etkinliklerin değerlendirildiği derste, aynı zamanda öğrencilerin üzerinde çalışacakları etkinlikler üzerinden bir etkinlik ile ilgili bütün süreçler tartışılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etkinlik Kavramı ve Türleri,Spor Etkinliklerinin Sınıflandırılması ve Özellikleri,Etkinlik Paydaşları ve Paydaş Yönetimi,Etkinlik Yönetim Fonksiyonları,Etkinlik Yönetiminde İnsan Kaynakları,Spor Etkinlikleri Süresince İşgücü Grupları,Etkinlikte Finansal Yönetim,Etkinlikte Finansal Kaynaklar,Ara Sınav,Etkinlikte Risk Yönetimi,Etkinlikte Kriz Yönetimi,Etkinliğin Pazarlanması,Etkinlik Pazarlama Planının Geliştirilme Süreci,Etkinliklerde Proje Yönetimi ve Değerlendirme,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkinlik yönetim sürecini değerlendirebilecektir.10, 13, 19, 37, 9A
1.1. Etkinlik hazırlamada araştırma sürecini kavrar.
1.2. Etkinlik hazırlamada planlama sürecini kavrar.
1.3. Etkinlik hazırlamada değerlendirme sürecini kavrar.
1.4 Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
2. Olaylarda finansal yönetimi analiz edecektir.13, 14, 6, 9A
2.1. Etkinlik ihtiyaç listesi hazırlar.
2.2. Etkinlik ihtiyaç bütçesi hesaplar.
3. Örnek bir etkinlik oluşturabilecektir.13, 2, 20, 5, 9A
3.1. Etkinlik önerisi oluşturur.
3.2. Etkinlik tasarımı oluşturur.
3.3. Etkinlik akışı oluşturur.
4. Spordaki etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.14, 16, 37, 5, 9A
4.1. Spor etkinlikleri tasarlar.
4.2. Spor etkinlikleri bütçeler.
5. Türkiye ve modern dünyadaki başarılı etkinlikleri değerlendirebilecektir.13, 16, 20, 9A
5.1. Mega etkinliği ayırt edebilir.
5.2 Hallmark etkinlikleri tanır.
5.3. Major etkinlikleri tanır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etkinlik Kavramı ve Türleri
2Spor Etkinliklerinin Sınıflandırılması ve Özellikleri
3Etkinlik Paydaşları ve Paydaş Yönetimi
4Etkinlik Yönetim Fonksiyonları
5Etkinlik Yönetiminde İnsan Kaynakları
6Spor Etkinlikleri Süresince İşgücü Grupları
7Etkinlikte Finansal Yönetim
8Etkinlikte Finansal Kaynaklar
9Ara Sınav
10Etkinlikte Risk Yönetimi
11Etkinlikte Kriz Yönetimi
12Etkinliğin Pazarlanması
13Etkinlik Pazarlama Planının Geliştirilme Süreci
14Etkinliklerde Proje Yönetimi ve Değerlendirme
15Final
Kaynak
Ruken Özgül Kılanç, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi; Kriter Basım Yayın Dağıtım; İstanbul 2014
Halkla İlişkiler Kampanyaları - Uygulama Adımları ve Örnekler Yazar: Aslı Icıl Tuncer Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık (2023)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ETKİNLİK KAMPANYA VE STRATEJİ YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin bir etkinliğin temel aşamalarına vakıf olmalarını sağlama amacındadır. Ders, gösteri, konser, festival, kurumsal etkinlik gibi genel olarak eğlence sektörünün içerisinde yer alan farklı etkinliklerin tasarımı ve gerçekleştirilmesi ile ilgili konulara bakar. Vizyon, amaç, hedef kitle, gerçekleştirilebilirlik kriterleri üzerinden gerçek etkinliklerin değerlendirildiği derste, aynı zamanda öğrencilerin üzerinde çalışacakları etkinlikler üzerinden bir etkinlik ile ilgili bütün süreçler tartışılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etkinlik Kavramı ve Türleri,Spor Etkinliklerinin Sınıflandırılması ve Özellikleri,Etkinlik Paydaşları ve Paydaş Yönetimi,Etkinlik Yönetim Fonksiyonları,Etkinlik Yönetiminde İnsan Kaynakları,Spor Etkinlikleri Süresince İşgücü Grupları,Etkinlikte Finansal Yönetim,Etkinlikte Finansal Kaynaklar,Ara Sınav,Etkinlikte Risk Yönetimi,Etkinlikte Kriz Yönetimi,Etkinliğin Pazarlanması,Etkinlik Pazarlama Planının Geliştirilme Süreci,Etkinliklerde Proje Yönetimi ve Değerlendirme,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkinlik yönetim sürecini değerlendirebilecektir.10, 13, 19, 37, 9A
1.1. Etkinlik hazırlamada araştırma sürecini kavrar.
1.2. Etkinlik hazırlamada planlama sürecini kavrar.
1.3. Etkinlik hazırlamada değerlendirme sürecini kavrar.
1.4 Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
2. Olaylarda finansal yönetimi analiz edecektir.13, 14, 6, 9A
2.1. Etkinlik ihtiyaç listesi hazırlar.
2.2. Etkinlik ihtiyaç bütçesi hesaplar.
3. Örnek bir etkinlik oluşturabilecektir.13, 2, 20, 5, 9A
3.1. Etkinlik önerisi oluşturur.
3.2. Etkinlik tasarımı oluşturur.
3.3. Etkinlik akışı oluşturur.
4. Spordaki etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.14, 16, 37, 5, 9A
4.1. Spor etkinlikleri tasarlar.
4.2. Spor etkinlikleri bütçeler.
5. Türkiye ve modern dünyadaki başarılı etkinlikleri değerlendirebilecektir.13, 16, 20, 9A
5.1. Mega etkinliği ayırt edebilir.
5.2 Hallmark etkinlikleri tanır.
5.3. Major etkinlikleri tanır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etkinlik Kavramı ve Türleri
2Spor Etkinliklerinin Sınıflandırılması ve Özellikleri
3Etkinlik Paydaşları ve Paydaş Yönetimi
4Etkinlik Yönetim Fonksiyonları
5Etkinlik Yönetiminde İnsan Kaynakları
6Spor Etkinlikleri Süresince İşgücü Grupları
7Etkinlikte Finansal Yönetim
8Etkinlikte Finansal Kaynaklar
9Ara Sınav
10Etkinlikte Risk Yönetimi
11Etkinlikte Kriz Yönetimi
12Etkinliğin Pazarlanması
13Etkinlik Pazarlama Planının Geliştirilme Süreci
14Etkinliklerde Proje Yönetimi ve Değerlendirme
15Final
Kaynak
Ruken Özgül Kılanç, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi; Kriter Basım Yayın Dağıtım; İstanbul 2014
Halkla İlişkiler Kampanyaları - Uygulama Adımları ve Örnekler Yazar: Aslı Icıl Tuncer Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık (2023)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14