Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, insan kaynaklarının ana fonksiyonlarını uluslararası ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelemekte ve organizasyon içindeki stratejik rolünü analiz etmektedir. Dersin sonunda, öğrenciler İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerinin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmiş olmaktadırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Yönetimi hakkında Genel Bilgiler ve Tarihçe,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi,Personel Bulma ve Seçme,İş Analizi ve İş Tasarımı,Personel Eğitimi ve Geliştirmesi,Performans Değerlemesi, İK ve Disiplin Uygulamaları,İş Yaşamınını Düzenleyen Temel Parametreler /İş İlişkisinin Kurulması,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları,Ücret Sistemleri ve İş Değerleme,Kariyer Yönetimi,Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminde Dijitalleşme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşletmelerde insan kaynakları yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 9 | A |
1.1. İşletmelerdeki insan kaynakları süreçlerini yorumlar. | ||
1.2. İnsan kaynakları süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
1.3. İnsan kaynakları süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
2. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilecektir. | 13, 16, 9 | A |
2.1. Endüstriyel ilişkilerde ortaya çıkabilecek krizleri değerlendirir. | ||
2.2. İşçi-işveren arasında doğabilecek krizleri tahmin eder. | ||
2.3. Benzer işletme yapılarında karşılaşılan benzer sorunları kıyaslar. | ||
3. İnsan kaynakları yönetimi ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A |
3.1. Sosyal, akademik ve mesleki bilgileri sentezleme yeteneği elde eder. | ||
3.2. Farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir. | ||
3.3. Edindiği bilgi ve beceriler ile araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur. | ||
4. İnsan kaynakları yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. Piyasadaki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
4.2. Uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
4.3. Verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | ||
5. İşçi-İşveren ilişkilerini düzenleyebilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Örgütün, iş ve toplumsal etik değerlere davranışını sorgular. | ||
5.2. Çalışan eğitim programını geliştirir. | ||
5.3. Ücret ve yan haklar sistemleri ile ilgili konuları tanımlar. | ||
6. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için insan kaynaklarının stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
6.1. İnsan kaynakları politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | ||
6.2. Performansın yönetilmesi konusundaki aktiviteleri uygular. | ||
6.3. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi hakkında Genel Bilgiler ve Tarihçe | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi | |
3 | Personel Bulma ve Seçme | |
4 | İş Analizi ve İş Tasarımı | |
5 | Personel Eğitimi ve Geliştirmesi | |
6 | Performans Değerlemesi | |
7 | İK ve Disiplin Uygulamaları | |
8 | İş Yaşamınını Düzenleyen Temel Parametreler /İş İlişkisinin Kurulması | |
9 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi | |
10 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları | |
11 | Ücret Sistemleri ve İş Değerleme | |
12 | Kariyer Yönetimi | |
13 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Dijitalleşme |
Kaynak |
Ders Sunumları Mebis'e yüklenmektedir. |
İnsan Kaynakları Yönetimi / Prof. Dr. Canan Çetin, Öğr. Gör. Dr. Esra Dinç, Mehmet Lütfi Arslan, BETA BASIM 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 15 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, insan kaynaklarının ana fonksiyonlarını uluslararası ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelemekte ve organizasyon içindeki stratejik rolünü analiz etmektedir. Dersin sonunda, öğrenciler İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerinin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki yerini ve fonksiyonlarını öğrenmiş olmaktadırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Kaynakları Yönetimi hakkında Genel Bilgiler ve Tarihçe,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi,Personel Bulma ve Seçme,İş Analizi ve İş Tasarımı,Personel Eğitimi ve Geliştirmesi,Performans Değerlemesi, İK ve Disiplin Uygulamaları,İş Yaşamınını Düzenleyen Temel Parametreler /İş İlişkisinin Kurulması,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi,İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları,Ücret Sistemleri ve İş Değerleme,Kariyer Yönetimi,Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi,İnsan Kaynakları Yönetiminde Dijitalleşme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşletmelerde insan kaynakları yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 9 | A |
1.1. İşletmelerdeki insan kaynakları süreçlerini yorumlar. | ||
1.2. İnsan kaynakları süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
1.3. İnsan kaynakları süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
2. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözebilecektir. | 13, 16, 9 | A |
2.1. Endüstriyel ilişkilerde ortaya çıkabilecek krizleri değerlendirir. | ||
2.2. İşçi-işveren arasında doğabilecek krizleri tahmin eder. | ||
2.3. Benzer işletme yapılarında karşılaşılan benzer sorunları kıyaslar. | ||
3. İnsan kaynakları yönetimi ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A |
3.1. Sosyal, akademik ve mesleki bilgileri sentezleme yeteneği elde eder. | ||
3.2. Farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir. | ||
3.3. Edindiği bilgi ve beceriler ile araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur. | ||
4. İnsan kaynakları yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. Piyasadaki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
4.2. Uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
4.3. Verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | ||
5. İşçi-İşveren ilişkilerini düzenleyebilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Örgütün, iş ve toplumsal etik değerlere davranışını sorgular. | ||
5.2. Çalışan eğitim programını geliştirir. | ||
5.3. Ücret ve yan haklar sistemleri ile ilgili konuları tanımlar. | ||
6. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için insan kaynaklarının stratejik planlamasını tartışabilecektir. | 16, 9 | A |
6.1. İnsan kaynakları politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir. | ||
6.2. Performansın yönetilmesi konusundaki aktiviteleri uygular. | ||
6.3. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi hakkında Genel Bilgiler ve Tarihçe | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örgütlenmesi | |
3 | Personel Bulma ve Seçme | |
4 | İş Analizi ve İş Tasarımı | |
5 | Personel Eğitimi ve Geliştirmesi | |
6 | Performans Değerlemesi | |
7 | İK ve Disiplin Uygulamaları | |
8 | İş Yaşamınını Düzenleyen Temel Parametreler /İş İlişkisinin Kurulması | |
9 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Zaman Bakımımdan Düzenlenmesi | |
10 | İş Yaşamını Düzenleyen Temel Parametreler / İş İlişkisinin Son Bulması ve Sonuçları | |
11 | Ücret Sistemleri ve İş Değerleme | |
12 | Kariyer Yönetimi | |
13 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Dijitalleşme |
Kaynak |
Ders Sunumları Mebis'e yüklenmektedir. |
İnsan Kaynakları Yönetimi / Prof. Dr. Canan Çetin, Öğr. Gör. Dr. Esra Dinç, Mehmet Lütfi Arslan, BETA BASIM 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |