Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirebilecektir.14, 18, 3E, F
1.1. Rapor hazırlama kurallarını öğrenir.
1.2. Sunum becerisini geliştirir.
2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir.12, 16, 21, 6E, F
2.1. Farklı çalışma ortamlarını gözlemler.
2.2. Yeteneklerine göre uygun iş ortamını yakından takip etme olanağına sahip olur.
3. Edindikleri akademik çıktıları pratiğe dönüştürebilecektir.14, 2, 21, 3E, F
3.1. Uygulamalı olarak bilgilerini pekiştirir.
3.2. Teorik bilgilerini sınama fırsatına sahip olur.
4. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı çözüm önerileri geliştirebilecektir. 12, 14, 2, 3E, F
4.1. Çözüm odaklı olmayı öğrenir.
4.2. Takım çalışmasını uygulamalı olarak öğrenir.
5. Derslerinde karşılaştıkları vaka analizleri sayesinde günlük problemleri tespit edebilmede kabiliyetine sahip olabilecektir. 13, 14, 2, 3, 6, 8E, F
5.1. Problem tespit kabiliyetini geliştirir.
5.2. Kariyer basamaklarını öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
X
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
X
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Rehberli Problem Çözme12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)85
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(85/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin teorik bilgilerini pekiştirecekleri staj uygulaması baz alınarak, gözlem ve kazanımlarını ifade etme, raporlama ve bunu topluluk önünde sunma becerilerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Eğitim programı süresince öğrendikleri bazı özel teknikleri hazırladıkları raporlarla birleştirme ve günlük yaşama aktarmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Düşündüklerini belirli kurallara göre düzenleyip etkili bir şekilde rapor haline getirebilecektir.14, 18, 3E, F
1.1. Rapor hazırlama kurallarını öğrenir.
1.2. Sunum becerisini geliştirir.
2. İş yerlerine dair gerçekçi gözlem yapabileceklerdir.12, 16, 21, 6E, F
2.1. Farklı çalışma ortamlarını gözlemler.
2.2. Yeteneklerine göre uygun iş ortamını yakından takip etme olanağına sahip olur.
3. Edindikleri akademik çıktıları pratiğe dönüştürebilecektir.14, 2, 21, 3E, F
3.1. Uygulamalı olarak bilgilerini pekiştirir.
3.2. Teorik bilgilerini sınama fırsatına sahip olur.
4. İş yerinde tespit ettikleri aksaklıklara karşı çözüm önerileri geliştirebilecektir. 12, 14, 2, 3E, F
4.1. Çözüm odaklı olmayı öğrenir.
4.2. Takım çalışmasını uygulamalı olarak öğrenir.
5. Derslerinde karşılaştıkları vaka analizleri sayesinde günlük problemleri tespit edebilmede kabiliyetine sahip olabilecektir. 13, 14, 2, 3, 6, 8E, F
5.1. Problem tespit kabiliyetini geliştirir.
5.2. Kariyer basamaklarını öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
X
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
X
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59