Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
E-TİCARET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir16, 9A
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir 16, 9A
2.1. Sistem tasarımı planlar
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir16, 9A
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır16, 9A
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir16, 9A
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1E-ticaret'in tanımı ve kapsamı
2E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar
3E-ticaret için alet çantası modülü
4E-ticarette güvenlik ve ödeme
5E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi
6E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları
7E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi
8E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY)
9E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri)
10E-ticaret sürecinde pazarlama
11E-ticarette veri yönetimi
12E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama
13E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri
14Dijital Dönüşüm
Kaynak
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3927
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
E-TİCARET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir16, 9A
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir 16, 9A
2.1. Sistem tasarımı planlar
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir16, 9A
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır16, 9A
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir16, 9A
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1E-ticaret'in tanımı ve kapsamı
2E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar
3E-ticaret için alet çantası modülü
4E-ticarette güvenlik ve ödeme
5E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi
6E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları
7E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi
8E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY)
9E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri)
10E-ticaret sürecinde pazarlama
11E-ticarette veri yönetimi
12E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama
13E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri
14Dijital Dönüşüm
Kaynak
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59