İhracatta devlet destek programlarının tanıtılması
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları,İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler,Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı,Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler,Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi,Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi,Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,,Döviz Kazandırıcı Hizmetler,Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri,İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması,Tarımsal Ürünlerde Destekler,Yatırım Teşvikleri,Güncel örnekler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.İhracatta devlet teşviklerini amaçları hakkında bilgi sahibi olur
13, 9
2.Günümüzde uygulanan ihracat teşviklerini yönetime önerir.
4, 6, 9
3.İhraç ürünlerine ucuz girdi sağlanmasına yönelik araçları uygular.
4, 6, 9
4.ihracatın finansmanına uygun desteklerden faydalanabilir.
13, 9
5.Yatırım desteklerini değerlendirir.
12, 9
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları
2
İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler
3
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı
4
Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler
5
Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi
6
Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi
7
Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,
8
Döviz Kazandırıcı Hizmetler
9
Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri
10
İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması
11
Tarımsal Ürünlerde Destekler
12
Yatırım Teşvikleri
13
Güncel örnekler
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
Ders notları
T.C. Ekonomi Bakanlığı Tebliğleri, www. eximbank.gov.tr sitesi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
10
40
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
8
32
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İHRACAT TEŞVİKLERİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Ali İzzet EKEN
Dersin Amacı
İhracatta devlet destek programlarının tanıtılması
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları,İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler,Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı,Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler,Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi,Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi,Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,,Döviz Kazandırıcı Hizmetler,Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri,İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması,Tarımsal Ürünlerde Destekler,Yatırım Teşvikleri,Güncel örnekler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.İhracatta devlet teşviklerini amaçları hakkında bilgi sahibi olur
13, 9
2.Günümüzde uygulanan ihracat teşviklerini yönetime önerir.
4, 6, 9
3.İhraç ürünlerine ucuz girdi sağlanmasına yönelik araçları uygular.
4, 6, 9
4.ihracatın finansmanına uygun desteklerden faydalanabilir.
13, 9
5.Yatırım desteklerini değerlendirir.
12, 9
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları
2
İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler
3
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı
4
Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler
5
Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi
6
Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi
7
Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,
8
Döviz Kazandırıcı Hizmetler
9
Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri
10
İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması
11
Tarımsal Ürünlerde Destekler
12
Yatırım Teşvikleri
13
Güncel örnekler
14
Genel Değerlendirme
Kaynak
Ders notları
T.C. Ekonomi Bakanlığı Tebliğleri, www. eximbank.gov.tr sitesi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.