Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ EĞİTİM I | - | Güz Dönemi | 3+18 | 7,5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir. | 10, 16, 3, 6, 9 | E |
1.1. Eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | E | |
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür. | E | |
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar. | E | |
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar. | E | |
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | E |
3.1. Ekip olarak ve bireysel çalışır. | E | |
3.2. Grup çalışmasıyla işleri yapar. | E | |
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | E |
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler. | E | |
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler. | E | |
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | E |
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır. | E | |
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır. | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
2 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
4 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
5 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
6 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
7 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
8 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
9 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
10 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
11 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
12 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
13 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
14 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması |
Kaynak |
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitimler Yönergesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | X | |||||
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | X | |||||
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | X | |||||
4 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | X | |||||
5 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
6 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | X | |||||
7 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | X | |||||
8 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
9 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | X | |||||
12 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | X | |||||
13 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | X | |||||
14 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
15 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | X |
Değerlendirme Sistemi
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 36 | 108 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ EĞİTİM I | - | Güz Dönemi | 3+18 | 7,5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir. | 10, 16, 3, 6, 9 | E |
1.1. Eğitimi sırasında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır. | E | |
1.2. Teorik üniversite eğitimini pratik uygulamalara dönüştürür. | E | |
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir. | 10, 16, 9 | E |
2.1. Belirli bir konu hakkında resmi bir rapor hazırlar. | E | |
2.2. Belirli bir konu hakkında resmi bir sunum hazırlar. | E | |
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir. | 10, 14, 16, 9 | E |
3.1. Ekip olarak ve bireysel çalışır. | E | |
3.2. Grup çalışmasıyla işleri yapar. | E | |
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | E |
4.1. Stajın yapıldığı kurumda yönetici-çalışan ilişkilerinde deneyimler. | E | |
4.2. Staj yapılan kurumun farklı departmanları arasındaki iletişimi deneyimler. | E | |
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | E |
5.1. Kurumsal iletişim konusunda deneyim kazanır. | E | |
5.2. Resmi iletişimde deneyim kazanır. | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
2 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
4 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
5 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
6 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
7 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
8 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
9 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
10 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
11 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
12 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
13 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
14 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması |
Kaynak |
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitimler Yönergesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | X | |||||
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | X | |||||
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | X | |||||
4 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | X | |||||
5 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
6 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | X | |||||
7 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | X | |||||
8 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
9 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | X | |||||
12 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | X | |||||
13 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | X | |||||
14 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
15 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | X |