Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOBİYOLOJİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İyonlaştırıcı radyasyonlarla canlı sistemler arasındaki etkileşimleri ve bunların sonuçlarını araştırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyobiyolojiye giriş,iyonizan radyasyonun genel özellikleri,hücre biyolojisi,hücresel düzeyde radyasyona yanıt,radyasyon enerjisinin dağılımı,radyasyonun etkileri,bölünen hücreler ve sağkalım kavramı,doku ve organların radyasyon duyarlılıkları,radyasyonun ebriyo ve fetüse etkileri,radyasyonun akut ve geç etkileri,radyasyon kazaları,radyasyondan korunma ve güvenlik; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İyonlaştırıcı radyasyonlarla canlı sistemler arasındaki etkileşimleri ve bunların sonuçlarını araştırmak | 1, 2, 21, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Radyobiyolojiye giriş | Sunumlar |
2 | iyonizan radyasyonun genel özellikleri | Sunumlar |
3 | hücre biyolojisi | Sunumlar |
4 | hücresel düzeyde radyasyona yanıt | Sunumlar |
5 | radyasyon enerjisinin dağılımı | Sunumlar |
6 | radyasyonun etkileri | Sunumlar |
7 | bölünen hücreler ve sağkalım kavramı | Sunumlar |
8 | doku ve organların radyasyon duyarlılıkları | Sunumlar |
9 | radyasyonun ebriyo ve fetüse etkileri | Sunumlar |
10 | radyasyonun akut ve geç etkileri | Sunumlar |
11 | radyasyon kazaları | Sunumlar |
12 | radyasyondan korunma ve güvenlik | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Öğrenciler Fizik, Anatomi, Fizyoloji ve Radyoloji alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak sözlü, yazılı veya işaret dili ile profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | ||||||
0 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | ||||||
0 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |