Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bahtıgül KUBAT
Dersin Yardımcılarıyok
Dersin AmacıHalk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetler16, 9A
Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler.16, 9A
Temel sağlık hizmetlerini açıklar.16, 9A
Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklar16, 9A
Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları tanır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığı Yaklaşımı
2Sağlık Yönetimi
3Epidemiyoloji
4Kadın Sağlığı
5Cinsel Sağlık
6Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması
7Çocuk ve Genç Sağlığı
8Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri
9Kronik Hastalıklar
10Çevre Sağlığı
11Beslenme
12Yaşlı Sağlığı
13Kazalar ve Yaralanmalar
14Olağan dışı Durumlarda Sağlık
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
X
2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
X
3
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
4
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir.
X
5
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
X
6
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır.
X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
X
8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
11
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
X
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
13
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
14
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bahtıgül KUBAT
Dersin Yardımcılarıyok
Dersin AmacıHalk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetler16, 9A
Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler.16, 9A
Temel sağlık hizmetlerini açıklar.16, 9A
Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklar16, 9A
Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları tanır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığı Yaklaşımı
2Sağlık Yönetimi
3Epidemiyoloji
4Kadın Sağlığı
5Cinsel Sağlık
6Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması
7Çocuk ve Genç Sağlığı
8Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri
9Kronik Hastalıklar
10Çevre Sağlığı
11Beslenme
12Yaşlı Sağlığı
13Kazalar ve Yaralanmalar
14Olağan dışı Durumlarda Sağlık
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
X
2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
X
3
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
4
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir.
X
5
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
X
6
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır.
X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
X
8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
11
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
X
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
13
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
14
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:14