Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini ve halkla ilişkilerin rolünü değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler Kavramı,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar,Halkla İlişkiler Teorileri,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle,Halkla İlişkilerde Kampanya,Kurum İçi İletişim,Kurum İçi Halkla İlişkiler,Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri,Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar,Sorun Yönetimi,Kriz Yönetimi,İtibar Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitleyi sınıflandırabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde dahili ve harici hedef kitleyi açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2. Hedef kitleyi belirleme sebeplerini tartışır. | 16, 9 | A |
1.3. Hedef kitleyi belirlememenin sonuçlarını yorumlar. | 10, 9 | A |
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir. | 10, 9 | A |
2.1. Krizi tanımlar. | 10, 9 | A |
2.2. Krizi meydana getiren etmenleri sınıflandırır. | 10, 9 | A |
2.3. Kriz yönetimi adımlarını sıralar. | 10, 9 | A, D |
3. Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarını sıralar. | 10, 9 | A |
3.2. Bilgi toplamada kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | Ders notlarının okunması |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı | Ders notlarının okunması |
3 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | Ders notlarının okunması |
4 | Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar | Ders notlarının okunması |
5 | Halkla İlişkiler Teorileri | Ders notlarının okunması |
6 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | Ders notlarının okunması |
7 | Halkla İlişkilerde Kampanya | Ders notlarının okunması |
8 | Kurum İçi İletişim | Ders notlarının okunması |
9 | Kurum İçi Halkla İlişkiler | Ders notlarının okunması |
10 | Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri | Ders notlarının okunması |
11 | Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar | Ders notlarının okunması |
12 | Sorun Yönetimi | Ders notlarının okunması |
13 | Kriz Yönetimi | Ders notlarının okunması |
14 | İtibar Yönetimi | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Okay A. & Okay A. Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | ||||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini ve halkla ilişkilerin rolünü değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler Kavramı,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar,Halkla İlişkiler Teorileri,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle,Halkla İlişkilerde Kampanya,Kurum İçi İletişim,Kurum İçi Halkla İlişkiler,Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri,Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar,Sorun Yönetimi,Kriz Yönetimi,İtibar Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitleyi sınıflandırabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde dahili ve harici hedef kitleyi açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2. Hedef kitleyi belirleme sebeplerini tartışır. | 16, 9 | A |
1.3. Hedef kitleyi belirlememenin sonuçlarını yorumlar. | 10, 9 | A |
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir. | 10, 9 | A |
2.1. Krizi tanımlar. | 10, 9 | A |
2.2. Krizi meydana getiren etmenleri sınıflandırır. | 10, 9 | A |
2.3. Kriz yönetimi adımlarını sıralar. | 10, 9 | A, D |
3. Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarını sıralar. | 10, 9 | A |
3.2. Bilgi toplamada kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | Ders notlarının okunması |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı | Ders notlarının okunması |
3 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | Ders notlarının okunması |
4 | Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar | Ders notlarının okunması |
5 | Halkla İlişkiler Teorileri | Ders notlarının okunması |
6 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | Ders notlarının okunması |
7 | Halkla İlişkilerde Kampanya | Ders notlarının okunması |
8 | Kurum İçi İletişim | Ders notlarının okunması |
9 | Kurum İçi Halkla İlişkiler | Ders notlarının okunması |
10 | Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri | Ders notlarının okunması |
11 | Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar | Ders notlarının okunması |
12 | Sorun Yönetimi | Ders notlarının okunması |
13 | Kriz Yönetimi | Ders notlarının okunması |
14 | İtibar Yönetimi | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Okay A. & Okay A. Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | ||||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |